21 yeni elektrikli otomobil tanıtmayı düşünüyor…Otomobil devinden çığır açan plan!

Hyundai, 2030’a kadar yıllık 5.5 milyon otomobil satışı ve 21 yeni elektrikli model hedeflediğini duyurdu. İşte detaylar…

Hyundai Motor Company, 2024 CEO Yatırımcı Günü’nde, 2030’a kadar yıllık 5.5 milyon araç satışı hedeflediğini ve 21 yeni elektrikli model tanıtmayı planladığını duyurdu. Şirket, bu hedeflerin 2 milyon adedinin elektrikli araç (EV) olmasını öngörüyor ve bu doğrultuda önemli yatırımlar yapacak.

Hyundai, yeni stratejisi olan ‘Hyundai Way’ kapsamında, öncelikli olarak Kuzey Amerika ve Çin pazarları için uzun menzilli elektrikli araçlar (EREV) geliştirecek. Yeni EREV modelleri, tek bir şarjla 900 km’yi aşan menzil sunacak ve içten yanmalı motorlar ile elektrikli motorların avantajlarını birleştirecek. Ayrıca, 2030’a kadar uygun fiyatlıdan lüks ve yüksek performansa kadar 21 yeni EV modeli piyasaya sürülecek.

Hyundai, hibrit araç pazarındaki konumunu güçlendirmek için mevcut hibrit model yelpazesini 7’den 14’e çıkaracak. Lüks markası Genesis de yeni hibrit modellerle bu kapsama dahil edilecek. Şirket, 2028 yılına kadar hibrit satışlarını 1.33 milyon adede çıkarmayı ve Kuzey Amerika pazarında 2030’a kadar 690.000 hibrit araç satmayı hedefliyor.

Hyundai, yeni nesil pil teknolojilerine yatırım yaparak pil performansını %20 artırmayı planlıyor. Katı hal piller ve yeni nesil NCM (nikel-kobalt-manganez) piller, Hyundai’nin pil geliştirme çalışmalarının merkezinde yer alacak. Şirket, düşük maliyetli LFP (lityum-demir-fosfat) pillerle de uygun fiyatlı çözümler sunacak.

Hyundai, otonom sürüş teknolojileri üzerine de yatırım yapacak. Şirket, Motional ile iş birliği yaparak otonom araçlar geliştirecek ve küresel otonom sürüş yazılımı geliştirme şirketlerine yeni araçlar tedarik edecek. Ayrıca, SDV (Yazılım Tanımlı Araç) teknolojileri ile araçların iç ve dış verilerini toplayarak mobilite ekosistemini dönüştürmeyi amaçlıyor.

Hyundai, hidrojen değer zincirini genişletmeyi planlıyor. HTWO iş markası aracılığıyla yakıt hücresi sistemlerini genişletecek ve karbon nötr olma hedefi doğrultusunda 2045 yılına kadar net sıfıra ulaşmayı planlıyor.

Hyundai, 2033’e kadar 90 milyar dolar yatırım yapmayı hedefliyor. Ayrıca, 2025-2027 yılları arasında 3 milyar dolarlık hisse geri alım planını devreye alacak. Şirket, bu stratejik yatırımlar ve gelişmelerle elektrikli ve hibrit araç pazarındaki liderliğini güçlendirecek.

Hyundai’nin iddialı planları, otomotiv endüstrisinde önemli bir dönüşümün sinyallerini veriyor ve markanın gelecekteki rolünü daha da belirginleştiriyor.

Kaynak: Haber Merkezi