30 yılı aşkın kalıpçılık deneyimi ile sektördeki gücünü pekiştiriyor!

Türkiye’nin plastik boru ve bağlantı elemanları sektöründe köklü bir yere sahip olan Formül Plastik, geniş ürün yelpazesiyle adından söz ettiriyor.
30 yılı aşkın kalıpçılık deneyimi ile sektördeki gücünü pekiştiriyor! 30 yılı aşkın kalıpçılık deneyimi ile sektördeki gücünü pekiştiriyor!

Kompozit borudan PVC pis su borusuna, temiz su sistemlerinden tarım ve sanayi borularına kadar geniş bir yelpazede üretim yapan Formül Plastik hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarda önemli bir oyuncu olarak dikkat çekiyor.

Sevgi PİLGİ

Ağırlıklı olarak inşaat sektöründe kullanılan ürünler üreten Formül Plastik, bunun yanı sıra tarım ve fabrikalarda kullanılan her türlü temiz ve atık su boruları ile bunların bağlantı elemanlarını sağlıyor. Şirketin sektördeki güçlü konumunu pekiştiren en önemli nedenlerden birinin gelişmiş kalıpçılık bilgisi ve tecrübesi olduğunu söyleyen Formül Plastik Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Hot, plastik üretiminin önemli bir parçası olan kalıplamanın Formül Plastik’in ilk faaliyet alanını oluşturduğunu ifade etti.

Şirketin 30 yılı aşkın kalıpçılık deneyimi olduğunu söyleyen Hot, “Bu deneyim bize maliyet ve zaman açısından büyük avantaj sağlarken nihai ürün kalitemizi de artırıyor. Bununla birlikte metalli bağlantı elemanlarına ait metal parçaları şirket bünyesinde üretebilmemiz de dışa bağımlılığımızı azaltarak; zaman, maliyet ve kalite avantajı yakalamamıza olanak sağlıyor” dedi. 1992 yılında kalıp üretimi ve ticareti amacıyla kurulan Formül Plastik, 1995 yılında gerçekleştirdiği plastik enjeksiyon makineleri yatırımı üretimine de başladı. 2000’li yılların başından itibaren Formül ve Aquapa markalarını tescil ettirerek kendi markalarla üretime geçti.  2003 yılından itibaren yurtiçi satışlarının yanı sıra ihracata da ağırlık vermeye başladı. 2009 yılında, kendi metal fabrikasını kurdu.  Şu anda Formül, Aquapa, Foraqua, Aquaplast ve Aquapipe olmak üzere 5 tescilli markası bulunuyor.

Müşteri geri bildirimlerini doğrudan iyileştirme süreçlerinin parçası haline getirerek, memnuniyetin ötesinde sürdürülebilir bir güven inşa ettiklerinin altını çizen Hot, “Bu kaliteyi sürdürülebilir kılmak, teknolojiye yatırım yapmaktan geçiyor. Bugün biz doğru, verimli ve çevreci üretimin hem sektörel başarı hem de toplumsal sorumluluk açısından kaçınılmaz olduğunun farkındayız. Türkiye’nin markası olarak çıktığımız bu yolda, dünyanın tercihi haline gelmek için her gün bir adım daha ileri gidiyoruz. Çünkü bizce başarı; sadece çok üretmek değil, doğru ve değer katan şekilde üretmektir” cümlelerini kullandı.

Formül Plastik olarak ürettikleri ürünleri ‘temiz sıcak ve soğuk su tesisat boruları’, temiz sıcak ve soğuk su tesisatı metalsiz ve metalli bağlantı elemanları’, ‘atık su boruları ve bağlantı elemanları’ olmak üzere üç ana başlık altında sınıflandıran Formül Plastik Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Hot, “Temiz sıcak ve soğuk su tesisat boruları başlığı altında düz borular, kompozit borular, alüminyum folyolu borular ve PE-RT borular yer alıyor. Temiz sıcak ve soğuk su tesisat borularının bağlantı elemanları başlığı altında metalsiz PP-RC bağlantı elemanları ve ek parçalar, metalli PP-RC bağlantı elemanları ve ek parçalar bulunuyor” ifadelerine yer verdi.

Firmanın sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalarına yönelik politikalarından bahseden Ömer Hot, “Formül Plastik, enerji tasarrufu konusunda ciddi yatırımlar yaparak sektörde örnek olacak bir konuma geldi.  Ekstrüder bölümündeki vakum makinelerinin sistemsel revizyonu, sektörde yapılan ilk örnek uygulama olarak tanımlanıyor. Bu, üretim geliştirme (Ür-Ge) ve uygulama cesaretiyle fark yarattığını gösteriyor. Laboratuvar altyapısının güçlendirilmesi, test cihazlarının artırılması ve kontrol normlarının sıkılaştırılması sayesinde; kalite sadece son kontrolde değil, tüm üretim sürecine yayılmış durumda. Bu da müşterilere sürekli tutarlı, yüksek standartta ürün teslimi sağlayarak marka güvenilirliğini artırıyor. Yurtiçi satışını gerçekleştirdiğimiz Formül, Aquapa, Foraqua, Aquapipe ve Aquaplast markalı tüm ürünlerimizi 5 kıtada satışa sunuyoruz. Bugüne kadar Avrupa, Afrika, Kafkasya, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu, Güney Amerika, Doğu, Batı ve Güney Asya ve Okyanuslarda bulunan ada ülkelerine kadar yayılmış olan 90’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdik” cümlelerine yer verdi. Formül Plastik olarak Ür-Ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini söyleyen Hot, “Bununla birlikte ileriye dönük olarak inovasyon çalışmalarına dahil edilebilecek yeni ürün geliştirme ve piyasaya sunma hususlarında ulusal ve uluslararası sektör trendlerini ve eğilimlerini yakından takip ediyoruz. Ür-Ge çalışmalarımız kapsamında sistem ve uygulamalarımızı geliştirmenin yanı sıra, kullanıcı isteklerindeki değişimleri, lojistik süreçleri ve çevresel etkileri dikkate alarak üretim süreçlerinde iyileştirmeler yapmayı ve alternatif hammaddeler kullanılarak üretim gerçekleştirebilmeyi hedefliyoruz” dedi.

Daha verimli çalışabilme ve pazardan daha büyük pay alabilme düşüncesiyle şekillendikleri orta ve uzun vadeli hedefler doğrultusunda; üretim kapasitelerini artırmak amacıyla makine yatırımlarını programladıklarını söyleyen Hot, “Öte yandan Merkez Fabrikamız ile PVC fabrikamız arasında yer alan toplam 40 bin metrekarelik iki arsayı alarak 14 bin metrekare kapalı üretim alanı ve kapalı depo için binalar ile açık sevkiyat alanları inşa etmeyi planlıyoruz. Böylece Veliköy OSB’de toplam 75 bin metrekare arsada birbiriyle bağlantılı ve tümleşik bir yapıda, toplam 35 bin metrekare alana sahip entegre bir tesis oluşturacağız.  Bununla birlikte Çerkezköy OSB içerisinde kiralık bir mülkte faaliyet gösteren metal fabrikamızı, Çerkezköy Kapaklı OSB’de, 18 bin 500 metrekarelik arsamız üzerine inşa edilecek, 16 bin metrekare kapalı alana sahip yeni bir fabrika binasına taşımayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Firmanın müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla yalnızca üretim kalitesine değil, aynı zamanda süreç optimizasyonuna, çevre duyarlılığına ve sürdürülebilirliğe de yatırım yaptıklarını belirten Ömer Hot, şu ifadelere yer verdi: “Formül Plastik olarak kalite yönetim anlayışımızı, bizi sektörde ayrıştıran yönlerimizi ve teknolojik yatırımlarımızın üretim verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik açısından nasıl bir dönüşüm yarattığını şöyle aktarmak isterim. Formül Plastik olarak kaliteyi yalnızca bir sonuç değil, üretimin her adımına entegre edilmiş bir kültür olarak görüyoruz. 1990’lı yıllarda küçük bir atölyede başlayan bu hikâye, bugün Çerkezköy’deki 3 farklı fabrikamızla, Avrupa standartlarında üretim yapan ve 5 kıtada 100’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren bir dünya markasına dönüştü.” Formül Plastiğin Türkiye ve global pazardaki konumuna da değinen Ömer Hot, “Yılda; 18.000 ton ppr hammadde, 22.000 ton pvc hammadde, 8.000 ton metal hammadde ile üretim yapan ve 2024 yılı verilerine göre, cirosunun yüzde 52’sini ihraç eden bir şirket olarak sektörümüzün önemli markaları arasında yer alıyoruz.  Talebe göre değişmekle birlikte genel olarak 10 ayrı renk, 10 farklı çap, dört basınç grubundan oluşan borularımızın yanı sıra binlerce metalli ve metalsiz bağlantı elemanımız, aksesuar grubumuz ve beş tane markamızla; 32.000 adet ürün çeşidimiz bulunuyor. Ür-Ge ve makine yapma yeteneğimizle sürekli arttırdığımız üretim kapasitemiz, ürün çeşitliliğimiz, kalitemiz bize yurtiçinde ve yurtdışında önemli bir müşteri sadakati sağlıyor” ifadelerine yer verdi.

2000’li yılların başından bu yana ihracata önem verdiklerini ve bu durumun, şirketin büyümesini ve rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Hot, sözlerini şöyle tamamladı: “Dış pazarlarda kazandığımız yaklaşık çeyrek asırlık tecrübe, bizi iç pazar bağımlılığından kurtardığı gibi genel ve mevsimsel dalgalanmalardan ve değişen tüketici taleplerinin yarattığı baskıdan rakiplerimize oranla daha az etkilenir hale getirdi. Bununla birlikte 5 kıtada 90’dan fazla ülkeye ihracat yapmak, yeni teknoloji ve yöntemler konusunda daha fazla bilgi sahibi olmamız, ürün çeşitliliğimizi de arttırmamızı sağladı. Önümüzdeki dönemde yapacağımız yeni yatırımlar ile; fiziki kapalı alanlarımızı büyütmeyi, makine parkımızı ve kapasitemizi arttırmayı, pazardan gelen talepler doğrultusunda ürün çeşitliliğimizi arttırmayı, ihracat pazarlarımızı daha da çeşitlendirmeyi, yapılan yatırımlarımız ile maliyetlerimizi düşürmeyi ve karlılığımızı yükselterek sektörün global bir oyuncusu olmayı, paydaşlarımız ile birlikte geleceğe emin adımlarla ilerlemeyi hedefliyoruz.”

Kaynak: Sanayi Gazetesi