Optimus Game’den Optimum Data

Hyper-casual ve simülasyon oyunları yazan Optimus Game tarafından geliştirilen mobil oyun analiz sistemi “Optimum Data”, kullanıcılara güncel bilgi akışı sağlıyor.

2021 yılında ekip olarak doğan ve 2022 yılında Ostim Teknopark INNO:14 Hızlandırma Merkezinde kurularak faaliyetine devam eden Optimus Game Oyun Yazılım A.Ş, mobil oyun ve mobil oyun analiz sistemleri geliştiriyor. Hyper-casual ve simülasyon oyunları üreten firma, mobil oyun analiz sistemi olarak “Optimum Data” üzerinde çalışıyor. Optimus Game Oyun Yazılım tarafından geliştirilen Optimum Data, oyun geliştirici şirketlerin daha iyi ve başarılı oyunlar yapabilmesi için bir veri analiz ve raporlama sistemi olarak kullanıcılara sunuluyor. Optimus Data ile oyunlar fikir aşamasından başlayıp geliştirilerek, oyun bakım ve güncelleme süreçleri boyunca oyun geliştiricilere raporlar sunuyor ve güncel verilere göre oyunların daha zahmetsiz şekilde geliştirilmesine yardımcı oluyor.

Çıkarımlar Yapıyor

Optimus Game Oyun Yazılım A.Ş. Kurucusu ve Proje Yöneticisi Yusuf Osman Taşdelen, marketteki mobil oyunları inceleyerek, en çok oynanan, indirilen ve bu oranlara göre oluşan sıralamaların takibini sağlayan Optimus Data’nın, oyunları kategorize edip çıkarımlar yaptığını söyledi. Analiz sisteminin güncel dönemde en hızlı yükselen ve düşen oyunlar ve kategoriler hakkında geliştiricilere bilgi akışı sağladığını anlatan Taşdelen, Optimum Data’nın, oyun geliştirme ve sonrasında geliştiricilere birçok fayda sağladığını kaydetti.

Tüm Detayları Raporluyor

Yusuf Osman Taşdelen,Optimus Data, oyunlarda kullanıcıların davranış özelliklerini takip edecek ve raporlayacak. Örneğin A türündeki oyunu dikey oynayanlar yatay oynayanlara göre yüzde 30 daha çok oyunda süre geçiriyor diyecek. Ya da oyunda ana karakter kadın olunca erkek karaktere kıyasla yüzde 20 daha fazla indiriliyor gibi çıkarımların takibini ve raporlamasını yaparak geliştiricilere en avantajları adımları atmaları için önerilerde bulunacak. Özetle Optimum Data, oyun geliştiricileri için tüm süreç boyunca kullanabilecekleri bir araç olacak ve sağladığı bilgilerle dünya çapında başarılı oyunların kazandırılmasına katkı sağlayacak” dedi.

Heyecan dolu oyunlar

Geliştirdikleri oyunlar hakkında da bilgi veren Taşdelen, “Kidnapped isimli oyunumuz, başrol karakteri John’un kaçırılmasıyla başlar, John artık bir rehinedir ve gözlerini açtığında karşısında iki kişiyi görür. John, elleri ve kolları bağlı bir şekilde bir sandalyede oturmaktadır. John, karşısına çıkan senaryolardan uygun gördüğü seçimi yaparak oradan kurtulmaya çalışır ve kurtulmayı başardıktan sonra evine gider ve evini dağılmış bir halde bulur ve 8 aylık bebeğinin beşiğinde bir not görür. Notta Tom’un ellerinde olduğu ve yüklü miktarda fidye istedikleri yazmaktadır. John böylece birçok aksiyondan aksiyona atılır ve çocuğunu kurtarmaya çalışır. Oyuncular John’un gözünden oyunu oynamaktadırlar ve tüm seçim özgürlüğü oyuncuların elindedir, John çocuğu kurtarabilecek mi? Başına neler gelecek? Bunların cevabı oyunumuzda gizli” diye konuştu.

Taşdelen, Slam King adlı oyunlarında ise kullanıcıların kendi basketbol takımını kurarak pek çok çeşitli liglerde, oyuncuların hareketlerini aktif olarak değiştirerek maçlar yapılabildiğini söyledi. Takımın ana karakter üzerinden kontrol edilerek yönetildiğini dile getiren Taşdelen, “Karakteriniz ile oyunun bizzat her anını yaşar ve kontrol edersiniz. Karakterinizi ve takımını zamanla çeşitlendirerek görsel bir şölenle güç gösterileri sergileyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Car Merge oyunumuzda, araba üretim ve modifiye merkezine gelen müşterilerin talepleri üzerine çeşitli arabaları ürettiğiniz veya müşterilerin arabalarını onların talep ettikleri şekilde modifiye ettiğiniz bir oyundur. Birçok araba modeli ve parçası arasından müşterilere en güzel arabaları üretip satabilirsiniz” bilgisini verdi.