Hyper casual oyun geliştiricisi olarak hızla gelişen mobil oyun ekosistemi içerisinde hızla yerini alan Gameograph, bu alanda ihtiyaç duyulan insan gücünü arttırma amacına hizmet etmeyi, katılımcılara profesyonel eğitim alabilecekleri ve bu alanda kariyer yapabilecekleri bir ortam sağlamayı hedefliyor. 2021 yılında Çanakkale Teknoparkta kurulan firma, mobil oyun geliştirmeye hizmet etmenin yanı sıra yeni yetenekler keşfetmek, oyun geliştiricileri ve oyun tasarımcıları yetiştirmek için, dünyanın en önemli yayıncılarından biri olan Rollic ile iş birliği yaparak, kurduğu uzman akademik kadroyla birlikte ücretsiz eğitim imkânı sağlıyor. Oyun sektöründeki hızlı büyümenin ortaya çıkardığı insan kaynağı eksikliğini gidermeyi amaçlayan firma, hem insan kaynağı yetiştirmek hem de bu insan kaynağını doğru yönlendirebilmek adına oldukça önemli bir misyon üstleniyor.
Girişimciye Yol Gösteriyor
Gameograph, oyun ekosistemine yeni yetenekler kazandırmak amacıyla oyun geliştirme, 2 boyutlu tasarım ve 3 boyutlu modelleme/tasarım alanlarında tamamen ücretsiz olarak, kendini bu alanlarda geliştirmek isteyen herkes için eğitim imkânları sunuyor. Verilen eğitimlerin başvuru ve mülakat aşamasını başarıyla tamamlayan katılımcılar için 1 aylık online eğitim süreci başlıyor. Online eğitimleri başarıyla tamamlayanlar “Hyper Camp” adı verilen, firmanın Çanakkale’deki ofisinde gerçekleşen 3 aylık oyun geliştirme kampına katılmaya hak kazanıyor. Bu sürenin sonunda kamp sürecini de başarıyla tamamlayanlar arasından girişimci olmak isteyenler Gameograph ve Çanakkale Teknopark iş birliğiyle sunulan hızlandırıcı programa dâhil olarak kendi oyun stüdyolarını kurma imkânı elde ederken, sektörde kariyer yapmak isteyenler ise Gameograph çatısı altındaki oyun stüdyolarında işe başlama fırsatı yakalıyor.
Güçlü İş Birlikleri
Türkiye’de gelişen oyun sektörüne katkı sunabilmek ve gelişimine destek olmak için birçok program uygulanırken, Gameograph bulunduğu konum itibariyle katılımcıların gelişimlerini tamamladıklarında daha avantajlı bir noktadan başlamalarını sağlamak adına bölgenin en önemli kurumlarından biri olan Çanakkale Teknopark ile iş birliği yapıyor. Böylece bünyesinden çıkan ve oyun ekosisteminde var olmak isteyen oyun girişimcilerinin kuluçka programından faydalanarak kendi oyun stüdyolarını kurmaları açısından genç girişimcilere birçok fayda sağlıyor. Bu sayede girişimciler, sağlanan bütün teşvikler ve desteklerden faydalanabiliyor. Bunun yanı sıra sektörün öncülerinden, ABD’li oyun şirketi Zynga’nın 168 milyon dolara yüzde 80’ini satın aldığı Rollic Games ile yapılan iş birliği devam ediyor ve bu iş birliği ile tüm dünyada oyun sektörünün ihtiyacı olan yetenekli oyun geliştiricilere yönelik programlar düzenleyerek, geliştirici sayısının arttırılması hedefleniyor.
Sektörün Başarısı Artıyor
Gameograph Yönetim Kurulu Başkanı Sertaç Serkan Doğru, Türkiye’de dijital oyunların 2000’li yıllarla üretilmeye başlandığını ancak ekonomik kazancın, firma sayısındaki artış ve başarılar 2010 sonrasında elde edilmeye başlandığını söyledi. 2019 yılında Türk oyun firmalarının ihracat rakamlarının 1 milyar dolar sınırını aşarak büyük bir başarı elde ettiğine dikkat çeken Sertaç Serkan Doğru, “Son 2 yıl içerisinde gerçekleşen yabancı firmaların Türk oyun şirketlerini satın almaları ülkede sektörün kısa sürede geldiği başarılı noktayı gösteren çok önemli bir başarı hikâyesidir. Veriler, Türkiye’de oyun endüstrisinin her yıl üzerine koyarak yükselişini gösteriyor olsa da son 10 yılda yapılan araştırmalar birçok yapısal problemin de bu hızlı yükselişle birlikte ortaya çıktığını göstermektedir. Bunlardan en önemlisi elbette ki nitelikli iş gücü eksikliğidir. Gameogprah olarak uzman eğitim kadromuz ile birlikte sektörün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünün yaratılmasında büyük katkılar sağlayacağımıza inanıyoruz ve bununla birlikte Türkiye’nin bu pazarda en üst sırada yer alması için çaba sarf etmekteyiz” dedi.
Emin Adımlarla İlerliyor
Türkiye’nin devlet teşvikleri konusunda potansiyeli yüksek bir ülke olduğunu belirten Doğru, yeni kurulan oyun firmalarının özellikle ilk kuruluş aşamasında; KOSGEB’in ileri girişimcilik desteği, Ticaret Bakanlığının sunduğu yurt dışı ihracatı destekleyen hibe programları ve teknoparkın sunduğu sınırsız imkânları doğru stratejiler ile birleştirebilirse; firmaların hızlıca büyüyerek Türkiye’nin bu alandaki yükselişine katkı sağlayacağını hatta büyük yayıncı kuruluşların radarına girmeyi başarabileceklerini kaydetti. Doğru, “Gameograph yeni kurulan bir firma olmasına rağmen aslında arka planda ciddi bir planlama ve çalışmanın ürünü olduğunu belirtmek isteriz. Kısa sürede Türkiye’de oyun endüstrisine yön verebilecek şekilde kurgulanan bu yapı, şimdiden 20’nin üzerinde çalışanı ile orta ölçekli bir firma olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Gameograph olarak hedeflerimize kısa, orta ve uzun vadeli olarak yaklaşıyoruz. Şu an bulunduğumuz noktanın kısa vadeli planlarımız ile örtüştüğünü ve önümüzde bulunan yol haritasından sapmadan ilerlediğimizi söyleyebiliriz. Gelecekte çok daha büyük adımlar atarak güçlü ve deneyimli kadromuz ile birlikte bu ekosistemin temel taşlarından biri olma hedefi ile yolumuza devam etmekteyiz” şeklinde konuştu.