İHRACAT KOÇU: 120 GÜNDE İHRACAT GARANTİSİ VERİYOR!

Çalıştığı şirketlere ilk 120 günde ihracat garantisi veren DAC Danışmanlık ve İş Geliştirme firması, ihracat, yönetim, destek, hibe, yatırım teşvik ve dijital pazarlama alanlarında kesintisiz hizmet sunuyor.

Firmaların “ihracat departmanı” olarak faaliyet yürüten DAC Danışmanlık ve İş Geliştirme firması, doğru stratejiler ve nokta atışı analizlerle markalara uluslararası boyut kazandırıyor. Çağatay Ekinci tarafından kurulan firma, sektördeki danışmanlık firmalarından farklı olarak, ihracat departman hizmeti ile “en geç 120’nci günde ihracat” mottosuyla hareket ediyor. DAC Danışmanlık ve İş Geliştirme firması kurucusu Çağatay Ekinci, firmalarının hem dış ticaret yaptığını hem de dış ticaret yapanlara yardımcı olduğunu belirterek, “DAC Danışmanlık ve İş Geliştirme olarak biz danışmanlıktan öte müşterilerimizin ihracat departmanı olarak çalışıyoruz. Böylece hem şirketlerimizin dış ticaretini yapıyoruz hem de yurt dışı bağlantılarımızı kullanarak ihracat yapmalarına yardımcı oluyoruz” dedi.

TEŞVİKLERLE YARALAR SARILDI

Sanayi sektöründe pek çok firmaya hizmet verdiklerini anlatan Ekinci, özellikle teşvik belgelerinin devreye girmesiyle sanayi şirketlerinin ihracatta vites yükselttiğini kaydetti. Ekinci, şunları söyledi: “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının 4 farklı uygulamadan oluşan teşvik sisteminde, KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, vergi indirimi, sigorta primi işveren hissesi desteği, gelir vergisi stopajı desteği, sigorta primi (işçi hissesi) desteği, yatırım yeri tahsisi ve KDV iadesi gibi destekleri ve bunları doğru kullanılması sanayinin pandemi nedeniyle aldığı yaraları sarmasına katkı sağladı. Biz de tam bu noktada devreye girdik. Birlikte çalıştığımız şirketlerimize ve firmalarımıza ihracat için doğru teşviklerin ve desteklerin gelmesi sağladık. Profesyonel ihracat departmanı hizmeti sunarak, doğru müşteri ve doğru hedef kitleye ulaşmalarına vesile olduk.”

KALİTELİ HİZMET

Özellikle sanayi şirketlerinin ürettiği yüksek kalitede ürünleri dünyanın dört bir yanındaki bağlantılarıyla paylaştıklarını ve pazar paylarını artırdıklarını ifade eden Ekinci, “Müşteri ayrımı yapmadan her ürünün doğru alıcıyla buluşmasını sağladık. İş ortaklarımız arasında çok büyük fabrikaları bulunan markalar da bulunuyor, küçük üretim tesisi bulunan ama nitelikli işler çıkaran firmalarımız da bulunuyor. Bizim için fark etmeden tüm şirketlerimize kaliteli ve dinamik hizmetler sunuyoruz. Bu da memnuniyeti artırıyor ve özellikle de sanayi şirketlerimiz kendileri bizden hizmetlerimizi talep ediyor” şeklinde konuştu.

DİJİTAL KİMLİK OLUŞTURUYOR

Çağatay Ekinci, ihracat danışmanlığından daha çok ihracat departmanı olarak hizmet sunduklarının altını çizerek, firmaya özel kurumsal yapı çalışmaları yaptıklarını söyledi. Müşterilerin web sitelerini, kataloglarını ve sosyal medya kanallarını ihracata uygun hale getirdiklerini, global pazarlar için güçlü bir dijital kimlik oluşturulmasına destek olduklarını aktaran Ekinci, “Eş zamanlı olarak farklı sektörlerde yer alan yerli firmalarımızın ürünlerini ve hizmetlerini tüm dünyada en çok talep göreceği bölgeler özelinde analiz ederek, o bölgelerde yer alan potansiyel müşterilerle buluşturulmasını sağlıyoruz” dedi.

İHRACAT YOL HARİTASI

Danışan firmalar adına yurt dışı pazarlama faaliyetlerini yürüttükleri ürünlere ait hedef kitleyi doğru belirlemek için firmalara özel nitelikli pazar araştırması raporu hazırladıklarını belirten Ekinci, ürünlerin ve hizmetlerin hangi pazarlarda daha çok talep gördüğünü, hangi pazarlara yüksek kâr marjları ile satışlar yapabileceğini, en kısa sürede en yüksek rakamlı satışları hangi bölgelerde gerçekleştirebileceği gösteren bu rapor ile ihracat yol haritası çizdiklerini söyledi. Ekinci, “Ardından, firmalarımız adına atanmış olan danışman arkadaşlarımız ile firmalarımızın dış ticaret uzmanı olarak pazarlama için belirlenen hedef ülkelerdeki potansiyel müşterilerle hızlı bir şekilde iletişime geçmeye başlıyoruz. Organik bağlarımız sayesinde iletişime geçtiğimiz pazarlarda ülke ve kültür farklılıklarının oluşturabileceği bariyeri çok kültürlü ofis yapımızla hızlıca aşıp bu pazarlara avantajlı girişler yapıyoruz” diye konuştu.

HİBE DESTEĞİ

Ekinci, yurt dışı müşteri ziyaretlerinde ve katılım sağlanacak uluslararası fuarlarda firmaları etkili bir şekilde temsil ettiklerini, yurt dışında ofis ve showroom edinmelerini sağladıklarını kaydetti. Firmalara yurt dışı müşteri ziyaretleri ve fuarlar için devlet desteklerinden yüzde 50-70, ofis ve showroom için ise yüzde 40-50 oranında hibe kazandırdıklarını dile getiren Ekinci, firmaların ihracat gücünün arttığına dikkat çekti. Ekinci, “Üstelik süreç boyunca firmalarımıza olan maliyetimiz, yüzde 60-70 oranında devlet destekleri ile geri kazanılabiliyor. Kısacası firmalarımız üretiyor, biz dünyaya pazarlıyoruz” dedi.

TÜRKİYE’YE İLGİ ARTTI

Dış ticarette kazancın sürekli ve sürdürülebilir olmasının önemine değinen Ekinci, dış ticaretin hedef ve strateji olmadan asla yönetilemeyeceğine dikkat çekti. Ekinci, “Bizler yaptığımız doğru çalışmalar, doğru stratejiler ve nokta atışı yaptığımız analizler ile firmalarımıza kazandırıyoruz” diye konuştu. Türkiye’nin elinde büyük bir fırsat olduğunu ve bunu ihracatta iyi kullanmak gerektiğini belirten Ekinci, özellikle son döneme Rusya-Ukrayna savaşı sebebiyle Türkiye’nin stratejik konumu büyük önem kazandığını, tüm ihracat süreçlerinin Türkiye üzerinden yürütüldüğünü kaydetti. Ekinci, “Özellikle Çin’in pandemi nedeniyle yaşadığı etki ve tekrar kısmi kapanmaya gitmesi Türkiye’ye olan ilgiyi hayli bir artırdı. Bu fırsatı iyi değerlendirmek gerekiyor” dedi.