Çin, Tesla’nın rakibi BYD’yi nasıl inşa etti ?

Kökeni pil üreticisi olan lider Çin elektrikli araç şirketi, satışlarında iki yıldır bir milyon araçlık büyüme kaydetti. İşte detaylar…

Çinli BYD, 2007 yılında en yeni modelini tanıttığında otomobil üretmeye çalışan bir akü üreticisiydi. Guangzhou otomobil fuarındaki Amerikalı yöneticiler, aracın düzensiz mor boyasına ve kapılarının kötü uyumuna şaşkınlıkla bakakaldılar.Çin otomotiv endüstrisi analisti Michael Dunne, “Sektörün alay konusu oldular” ifadelerini kullandı.

Şirket, geçen yılın sonlarında dünya çapında tamamen elektrikli otomobil satışlarında Tesla’yı geçti. BYD, Brezilya, Macaristan, Tayland ve Özbekistan’da montaj hatları kuruyor ve Endonezya ve Meksika’da da bunu yapmaya hazırlanıyor. Avrupa’ya ihracatını hızla genişletiyor. Ve şirket, Audi’yi de içeren Volkswagen Group’u Çin’de pazar lideri olarak geçmenin eşiğinde.

BYD’nin satışları, %80’den fazlası Çin’de olmak üzere, son iki yılda her birinde yaklaşık bir milyon araç arttı. Amerikan pazarında bunu bir yılda bile başaran son otomobil üreticisi General Motors’du ve bu, GM’nin II. Dünya Savaşı nedeniyle önceki dört yıl boyunca binek otomobil satışlarını askıya almasının ardından 1946’daydı.

Michigan, Dearborn’daki Henry Ford Müzesi’nin ulaşım küratörü Matt Anderson, “BYD’nin büyümesi, sektörün onlarca yıldır gördüğü hiçbir şeye benzemiyor” dedi.

NYT’den aldığımız habere göre Çin’in elektronik endüstrisinin merkezi olan Shenzhen’de bulunan BYD, Çinli otomobil üreticilerinin ülkenin elektrikli ürünlerdeki hakimiyetinden nasıl yararlanabileceğini gösterdi. Hiçbir şirket Çin’in akülü elektrikli otomobiller ve fişe takılan benzinli elektrikli otomobilleri benimsemesinden bu kadar faydalanmadı. Bu araçlar birlikte Çin’in otomobil pazarının yüzde 40’ını oluşturuyor ve dünyanın en büyüğü ve önümüzdeki yıl yarıdan fazlasını oluşturmaları bekleniyor. Çoğu Çinli otomobil üreticisi gibi BYD de Trump dönemindeki tarifeler yürürlükte olduğu için otomobillerini Amerika’da satmıyor ancak BYD Amerika Birleşik Devletleri’nde otobüs satıyor.

BYD, Çin’in elektrikli otomobil ihracat hamlesine öncülük ediyor ve bunları taşımak için dünyanın en büyük otomobil taşıyıcı gemilerini hızla inşa ediyor. Gemilerden ilki olan BYD Explorer No. 1, 5.000 elektrikli otomobille Shenzhen’den ilk yolculuğuna çıkıyor ve 21 Şubat’ta Hollanda’ya varması bekleniyor.

Tesla’nın CEO’su Elon Musk, Ocak ayında şirket kazançları görüşmesinde Çin’in elektrikli otomobil ihracatının gücü konusunda uyardı. “Açıkçası, eğer ticaret engelleri oluşturulmazsa, dünyadaki diğer şirketlerin çoğunu büyük ölçüde yıkacaklarını düşünüyorum” dedi.

Kaynak: Haber Merkezi