Japonya Dijital İşler Bakanı Taro Kono, disketlere savaş açtıktan iki yıl sonra, savaşın sona erdiğini ve hükümetin kazandığını duyurdu. Bu girişimin 2022’deki başlangıcında Japonya, yaklaşık 1.900 türdeki iş uygulaması ve diğer formlar için gönderim ortamı olarak hala disket, CD ve MiniDisc’lere ihtiyaç duyuyordu.

1.034 DÜZENLEMENİN TAMAMNI KALDIRMAYI BAŞARDI
Ancak ülkenin Dijital Ajansı, geçen ayın ortalarına kadar, araç geri dönüşümüyle ilgili bir çevresel kısıtlama hariç, disketlerin kullanımını düzenleyen 1.034 düzenlemenin tamamını kaldırmayı başardı.
Dijital Bakan Kono, yaptığı açıklamada”28 Haziran’da disket savaşını kazandık!” dedi.
2022 yılında atanan Kono, Japonya’yı faks makinelerinin ve imzalar için “hanko” mürekkep damgalarının hala yaygın olarak kullanıldığı analog çağdan çıkarmayı temel önceliklerinden biri haline getirdi.

COVID-19 SIRASINDA DAHA DA BELİRGİN BİR ŞEKİLDE HİSSEDİLDİ
Kağıt üzerindeki belgelere ve güncel olmayan teknolojiye dayalı bürokrasinin kısıtlamaları, özellikle COVID-19 salgını sırasında test ve aşılama çalışmalarının sekteye uğramasıyla daha da belirgin bir şekilde hissedildi.
Buna karşılık, hükümet 2021’de Dijital Ajansı kurdu ve ona devlet hizmetlerinin dijitalleştirilmesi görevini verdi. Süreç her zaman sorunsuz olmadı, buna tekrarlanan veri kazaları nedeniyle My Number dijital kimlik kartlarının beklenenden daha yavaş bir şekilde piyasaya sürülmesi de dahildi.
IBM, 1971’de ilk ticari olarak satılan disketleri piyasaya sürdü ve Sony, 1983’te geliştirilmiş 3,5 inçlik versiyonunu tanıttı. Disketlerin kullanımı 1980’lerde ve 1990’larda zirveye ulaştı. Disketlerin son üreticisi olan Sony, 2011’de bunları üretmeyi bıraktı.
Kaynak: Haber Merkezi