Yerli savaş uçağı KAAN’ın rakibiydi… Filipinler Güney Kore’den KF-21 savaş uçağı alacak!

Yerli savaş uçağı Milli Muharip Uçak KAAN’ın rakibi olan Güney Kore’nin savaş uçağı KF-21 Filipinler’den sipariş almaya hazırlanıyor.

Korea Aerospace Industries (KAI), Güney Çin Denizi’nde gerginliğin arttığı bir dönemde Filipinler’in çok amaçlı savaş uçağı tedarik etme savunma projesine katılıyor. Yerel bir medya kuruluşu 31 Temmuz’da Manila yönetiminin yakın zamanda çift motorlu uçağı hakkında bilgi talebi (RFI) yayınladığını bildirdi. KAI Başkan Yardımcısı Shin Dong-hak, Filipinler’in KF-21 hakkında bir RFI yayınladığını ve bunun KAI’yi yanıt için hazırlanmaya sevk ettiğini söyledi . Şimdiye kadar Lockheed Martin F-16 ve Saab JAS39 Gripen sözleşmeyi kazanmak için yarıştı. KAI KF-21’in gelişiyle üçlü bir rekabet bekleniyor.

Filipinler, halihazırda operasyonda olan 12 adet FA-50 hafif taarruz uçağı satın aldı ve 12 adet daha satın almayı planlıyor. KAI KF-21, Korece’de savaşan şahin anlamına gelen Boramae lakabına sahip 4.5 nesil bir savaş uçağıdır. FA-50’nin ardından Güney Kore’nin ikinci yerli savaş uçağı geliştirme programıdır. İlk test uçuşu 2022’nin ortalarında gerçekleşti. KAI, bu ayın başlarında KF-21’in seri üretimine başladı ve ilk ünite 2026 yılı sonlarında Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek. Güney Çin Denizi’nde, çatışan ada ve deniz iddialarını içeren toprak anlaşmazlıkları devam ediyor. Özellikle Filipinler ve Çin sık sık karşı karşıya geldi. Bu çatışmalar Filipinler’in askeri gücünü artırmasına yol açtı. Başkan Yardımcısı Shin’in ayrıca KAI’nin KF-21 konusunda bir Körfez ülkesiyle derin görüşmelerde bulunduğunu ancak ayrıntı vermediğini aktardığı aktarıldı. KAI, Irak’a 24 adet T-50 gelişmiş jet eğitim uçağı ihraç etti.

KF-21, F-16’dan biraz daha uzun (16,9 metre), yüzde 50 daha fazla menzilli ve gövde ömrü de yüzde 34 daha uzun bir uçak. Milli Muharip Uçak (MMU) ise 21 metre uzunluğunda çok daha büyük bir uçak. KF-21’in iki moturunun itiş gücü toplamı ki 26 bin libre, KAAN’ın tek motorundan daha az itiş gücü sunuyor. Güney Kore, ilk etapta yapacağı 4.5 nesil uçak modelini daha sonra 5’inci nesle geçirerek stealth bir yapıya ulaşması hedefleniyor. KAAN ise özellikler açısından başlangıç KF-21’den daha iyi özellikler sunuyor.

  • Mürettebat: 1
  • Uzunluk: 21 metre (69 ft)
  • Yükseklik: 6 metre (20 ft)
  • Kanat açıklığı: 14 metre (46 ft)
  • Güç kaynağı: 2 × General Electric F110-GE-129 artyakıcı turbofan(Sadece prototipler için)
  • Artyakıcı olmadan itki gücü: 2 × 17.155 pound-kuvvet (76 kN)
  • Artyakıcı ile itme gücü: 2 × 29.400 pound-kuvvet (131 kN)
  • Azami hız: Mach 1,8 (2.210 km/sa; 1.190 kn)
  • Servis tavanı: 55.000 fit (17.000 m)
  • G limiti: +9g / -3,5g
  • Mürettebat: 1 veya 2
  • Uzunluk: 16,9 metre (55,4 ft)
  • Kanat açıklığı: 11,2 metre (36,7 ft)
  • Yükseklik: 4,7 metre (15,4 ft)
  • Kanat alanı: 46,5 metrekare (501 ft2)
  • Boş ağırlık: 11.800 kilogram (26.015 lb)
  • Brüt ağırlık: 17.200 kilogram (37.920 lb)
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 25.400 kilogram (55.997 lb)
  • Motor: 2 × F414-GE-400K/EPE turbofan

Türkiye’de ve dünya kamuoyunda zaman zaman KF-21 ile KAAN projeleri karşılaştırılıyor. Bir çok kişi iki tasarımı da benzer bulsa da Güney Kore’nin KF-21’i, KAAN’dan yaklaşık 4 metre daha küçük, F-16’nin biraz önünde bir uçak olduğu görülmekte. Lockeed Martin tarafından tasarlanan KF-21, daha çok F-35 ve F-22’in tasarımına benzediği belirtiliyor. Milli Muharip Uçak KAAN ise tasarımı tamamen yerli olmakla birlikte Amerika’nın kimseye satmadığı F-22 savaş uçağına benzediği söyleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi

1 comments
  1. lazer cihazlarından korkmamıza gerek yok bizim elimizde de uzay sanayisinde kullanılan yüksek sıcaklıya dayanan veya ışıyı yansıtan teknoloji var

Yorumlar kapalı.