İspanyol Hava Kuvvetleri ve İspanya Uzay Ajnası, F-5 uçaklarını 24 adet Türk yapımı Hurjet gelişmiş eğitim uçağıyla değiştirme kararı aldı.
Ayrıca altı yeni A400M uçağının satın alınmasıyla stratejik nakliye filosu genişletilecek. Bu değişiklikler, İspanyol hava kuvvetlerinin hem eğitim hem de ulaştırma yeteneklerini geliştiren modernizasyonunun bir parçasıdır. Yarım asırlık hizmetin ardından uçaklar 2030 yılında hizmete son verecek.
24 ADET HÜRJET ALACAK
Huffington Post’taki habere göre İspanya stratejik taşıma filosunu genişletmek amacıyla altı yeni A400M uçağı da satın alacak. Geçen Pazar, yeni modellerin bir prototipi Torrejón de Ardoz üssüne indi ve bir İspanyol heyeti, uçak değişim anlaşmasını masaya koymak için birkaç hafta içinde Türkiye’ye gidecek. İspanya, F-5’in yerini alıyor ve A400M’nin kullanılmayan kısmını piyasaya sürüyor. İspanya bu türden on uçağı piyasaya sürmeyi planlıyor. İlk başta 27 adet A400M uçağı sipariş etti ve daha sonra sadece 14 adet kullanacaklarına dair güvence verdi. Bir yıl önce Savunma Bakanı Margarita Robles, İspanya’nın sonuçta 17 adet kalacağını, dolayısıyla 10 adetten kurtulmaya çalıştıklarını açıklamıştı. TUSAŞ Hürjet, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ tarafından geliştirilmekte olan, turbofan motorlu, ileri seviye jet eğitimi ve yakın hava desteği uçağı.

HÜRJET EĞİTİM UÇAĞI
Hürjet’in, Türk Hava Kuvvetlerinin jet eğitim uçağı olarak kullandığı T-38 Talon uçaklarının yerine hizmete girmesi ve savaş pilotlarının yetiştirilmesi hedefleniyor. Ayrıca uçağın Türk Yıldızları tarafından kullanılan Northrop F-5 uçaklarının yerini alması planlanmakta. İlerleyen yıllar için Hürjet’in TCG Anadolu ve uçak gemilerine inip-kalkabilen bir deniz varyantının yapılması da değerlendiriliyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER
- Mürettebat: 2
- Uzunluk: 13,6 m (44,6 ft)
- Kanat açıklığı: 9,5 m (31,2 ft)
- Yükseklik: 5,1 m (16,7 ft)
- Kanat alanı: 35 m2 (377 ft2)
- Motor: 1 adet General Electric F404-GE-102 turbofan motor[9]
- İtki: 17.600 lbf (78,3 kN)

PERFORMANS
- Servis tavanı: 45.000 fit (13.716 m)
- Kesintisiz dönüş: 5,5g @ 15,000 ft <0.9 Mach
- Tırmanma oranı: 39.000 fit/dk (198 m/sn)
- Menzil: 1.200 deniz mili (2.222 km)
- Yük kapasitesi: 6.000 pound (2.722 kg)
- Azami hız: 1.4 Mach
- G limitleri: +8g / -3g

A400M ATLAS NAMI DİĞER “KOCA YUSUF”
Stratejik yükleri taşıyabilen A400M “Atlas” hazırlıksız pistlere taktik nakliye yapabilme kabiliyetine sahiptir. A400M kargo helikopterleri, ZMA’lar gibi çeşitli zırhlı araçlar ve birçok farklı yekpare ve parçalı yükü taşıyabilir. Askeri nakliyelerin yanı sıra doğal afet, tıbbi tahliye gibi acil ve özel operasyonlarda görev yapabilmektedir. Keza Türk Hava Kuvvetleri A400M’leri deprem ve tıbbi tahliye gibi operasyonlarda başarı ile kullanmıştır.

A400M TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Kanat Açıklığı | 42.4 Metre |
Uzunluk | 45.1 Metre |
Yükseklik | 14.7 Metre |
Maksimum Hız | Mach 0.72 |
Menzil (maksimum yük ile) | 3,298 deniz mili (6,110 km) |
Maksimum İrtifa | 40,000 feet (12,192 Metre) |
Boş Ağırlık | 76,350 kilogram |
Maksimum Kalkış Ağırlığı | 141,000 kilogram |
Güç Ünitesi | 4 x Europrop TP400-D6 turboprop Motor |
Kargo Ünitesi Boyutları (UxGxY) | 17.71m x 4m x 3.85m |
Maksimum Yük Kapasitesi | Yaklaşık 37 Metrik Ton |
Mürettebat | 3-4 |
Havadan Yakıt İkmali | Evet |
Kaynak: Haber Merkezi
aynı haberi 10 kere yayınlamanın amacı nedir?