İspanyol basını duyurdu! İspanya Hava Kuvvetleri 24 adet HÜRJET alacak!

İspanya Hava Kuvvetleri eski eğitim uçağı olan F-5 uçaklarını TUSAŞ tarafından üretilen HÜRJET eğitim uçağı ile değiştirecek.
Türkiye'nin ilk jet motorlu süpersonik eğitim uçağı HÜRJET, bugüne kadar Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerinde yürütülen test uçuşlarının ardından 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları için ilk kez yuvasından ayrıldı. TUSAŞ'ın Kahramankazan tesislerinde kağıt üzerindeki çizimlerden gerçeğe dönen ve gökyüzüyle buluşan HÜRJET, 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları kapsamında Samsun'da özel bir gösteri gerçekleştirecek. Bu gösteriyle HÜRJET, bir anlamda yuvası konumundaki tesisten ilk kez ayrılacak ve TUSAŞ semalarından farklı bir yerde uçuş yapacak. Jet eğitim, harbe hazırlık, red aircraft uçağı ve uçak gemisi versiyonları yanında akrotim gösteri uçağı versiyonu da olacak HÜRJET, bugüne kadar yapılan testlerde 56 sorti yapıp 65 saat havada kaldı. ( TUSAŞ - Anadolu Ajansı )

İspanyol Hava Kuvvetleri ve İspanya Uzay Ajnası, F-5 uçaklarını 24 adet Türk yapımı Hurjet gelişmiş eğitim uçağıyla değiştirme kararı aldı.

Ayrıca altı yeni A400M uçağının satın alınmasıyla stratejik nakliye filosu genişletilecek. Bu değişiklikler, İspanyol hava kuvvetlerinin hem eğitim hem de ulaştırma yeteneklerini geliştiren modernizasyonunun bir parçasıdır. Yarım asırlık hizmetin ardından uçaklar 2030 yılında hizmete son verecek.

Hürjet’in, Türk Hava Kuvvetlerinin jet eğitim uçağı olarak kullandığı T-38 Talon uçaklarının yerine hizmete girmesi ve savaş pilotlarının yetiştirilmesi hedefleniyor. Ayrıca uçağın Türk Yıldızları tarafından kullanılan Northrop F-5 uçaklarının yerini alması planlanmakta. İlerleyen yıllar için Hürjet’in TCG Anadolu ve uçak gemilerine inip-kalkabilen bir deniz varyantının yapılması da değerlendiriliyor.

  • Mürettebat: 2
  • Uzunluk: 13,6 m (44,6 ft)
  • Kanat açıklığı: 9,5 m (31,2 ft)
  • Yükseklik: 5,1 m (16,7 ft)
  • Kanat alanı: 35 m2 (377 ft2)
  • Motor: 1 adet General Electric F404-GE-102 turbofan motor[9]
  • İtki: 17.600 lbf (78,3 kN)

  • Servis tavanı: 45.000 fit (13.716 m)
  • Kesintisiz dönüş: 5,5g @ 15,000 ft <0.9 Mach
  • Tırmanma oranı: 39.000 fit/dk (198 m/sn)
  • Menzil: 1.200 deniz mili (2.222 km)
  • Yük kapasitesi: 6.000 pound (2.722 kg)
  • Azami hız: 1.4 Mach
  • G limitleri: +8g / -3g

Stratejik yükleri taşıyabilen A400M “Atlas” hazırlıksız pistlere taktik nakliye yapabilme kabiliyetine sahiptir. A400M kargo helikopterleri, ZMA’lar gibi çeşitli zırhlı araçlar ve birçok farklı yekpare ve parçalı yükü taşıyabilir. Askeri nakliyelerin yanı sıra doğal afet, tıbbi tahliye gibi acil ve özel operasyonlarda görev yapabilmektedir. Keza Türk Hava Kuvvetleri A400M’leri deprem ve tıbbi tahliye gibi operasyonlarda başarı ile kullanmıştır.

Kanat Açıklığı42.4 Metre
Uzunluk45.1 Metre
Yükseklik14.7 Metre
Maksimum HızMach 0.72
Menzil (maksimum yük ile)3,298 deniz mili (6,110 km)
Maksimum İrtifa40,000 feet (12,192 Metre)
Boş Ağırlık76,350 kilogram
Maksimum Kalkış Ağırlığı141,000 kilogram
Güç Ünitesi4 x Europrop TP400-D6 turboprop Motor
Kargo Ünitesi Boyutları (UxGxY)17.71m x 4m x 3.85m
Maksimum Yük KapasitesiYaklaşık 37 Metrik Ton
Mürettebat3-4
Havadan Yakıt İkmaliEvet

Kaynak: Haber Merkezi

1 comments

Yorumlar kapalı.