Dünya çapında elektrikli araçlara talebin azaldığı görülüyor. Buna göre çoğu otomotiv devi de elektrikli araçlara geçişi erteleme kararlarını açıklıyor. İşte elektrikli araçlara geçişi erteleyen o markalar…

AUDİ HİBRİT OTOMOBİLE YÖNELMEK İSTİYOR
Elektrikli araçlara olan ilginin azalması nedeniyle gelecek planlarından vazgeçen markaların arasına Audi de katıldı. Audi CEO’su Gernot Döllner, şirketin içten yanmalı araç üretimini biraz daha sürdürebileceğini ve elektrifikasyon hedeflerinde biraz “esnetme” yapabileceklerini açıkladı. Döllner’e göre şirket, bu dönemde daha çok şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçlara odaklanmak istiyor. Audi, geçtiğimiz yıllarda yaptığı açıklamalarda 2033 yılına kadar tamamen elektrikli olma hedefini belirlemişti. Ancak, şirketin CEO’su tarafından yapılan son açıklama, bu geçişin birkaç yıl daha uzanabileceğini ortaya koydu.

AVRUPA BİRLİĞİ’NDEN ELEKTRİKLİ ARAÇ KARARI
Öte yandan, Avrupa Birliği’nin 2035 yılından itibaren tamamen elektrikli araçlara geçiş yapmayı ve içten yanmalı motorlu araçları yasaklamayı planladığı biliniyor. AB yetkilileri, geçtiğimiz haftalarda bu hedefin ertelenmeyeceğini duyurdu.
FORD DA 2030’DA TAMAMEN ELEKTRİKLİ OTOMOBİL SATMA KARARINDAN VAZGEÇTİ
Ford’un Model E elektrifikasyon bölümünün COO’su Marin Gjaja, Autocar’a yaptığı açıklamada, 2030 yılı itibarıyla Avrupa’da tamamen elektrikli araçlara geçmenin hem müşteriler hem de şirket için uygun bir strateji olmadığını vurguladı. Gjaja, Ford’un hedeflerinin gereğinden fazla iddialı olduğunu belirterek, bu kararın ardında yatan başlıca nedenlerin, elektrikli araçlara olan talebin yetersizliği olduğunu ifade etti.
Yönetici, yüksek elektrikli araç maliyetleri ve hükümet teşviklerinin azalmasının talep üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti. Bununla birlikte, Gjaja, Avrupa pazarında rekabetçi kalabilmek için birden fazla güç aktarma organına sahip araç yaklaşımının daha etkili olacağını savundu.

TOYOTA NEDEN ELEKTRİKLİ ARAÇ KARŞITI?
Japon otomotiv devi Toyota da elektrikli araçların pazarda çok az talep göreceği görüşünde. Elektrikli araçlar yerine hibrit araçların daha çok talep göreceğini öne sürdü. Toyota’nın satış lideri, “Tam elektrikliler şu anda Norveç gibi enerjinin çoğunun yenilenebilir olduğu ve gelirlerin yüksek olduğu yerlerde mantıklı” dedi.

TESLA’NIN DA BEKLENTİLERİ KARŞILANMAMIŞTI
Ford Motor ve General Motors‘tan Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar Land Rover ve Aston Martin‘e kadar otomobil üreticileri elektrikli araç planlarını küçültüyor veya erteliyor.
Tesla CEO’su Elon Musk, Ocak ayının sonlarında yaptığı açıklamada, 2023 yılında ülkedeki EV satışlarının yüzde 55’ini oluşturduğu tahmin edilen ABD EV lideri Tesla’nın bile “belirgin derecede daha düşük” bir büyüme oranına hazırlandığını söyledi. Hibritlerin ve tamamen elektrikli seçeneklerin yanı sıra gazla çalışan araç serileri ile daha karma bir araç sunumuna geri dönüş, sonuçta hala tamamen elektrikli bir geleceği varsayıyor, ancak benimsenme hızı önceden beklenenden çok daha yavaş.
Kaynak: Haber Merkezi