Kredi kartı kullananlar dikkat! Kart aidatı zorunlu mu?

Kredi kartı aidat ücretleri tüketicilerin canını sıkabiliyor. Peki bu ödemelerin iadesi mümkün mü? İşte detaylar…

Bankalar, kredi kartı kullanıcılarından yıllık aidat adı altında çeşitli ücretler talep ediyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, Türkiye’de kredi kartı sayısı 124,1 milyona ulaşmış durumda. Ortalama bir kart aidatı 500 TL’nin üzerinde, bu da tüketicilerin her yıl yaklaşık 62,5 milyar lira ödediği anlamına geliyor.

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, bankaların kart aidatı kesintisinin yasal olmadığını belirtiyor. Bankalar, tüketiciye aidatsız bir kart sunmak zorunda. Ayrıca, kart aidatı talep edebilmek için bankaların, tüketici ile bu konuda müzakere ettiklerini ispat etmeleri gerekiyor. Aksi takdirde, tüketici hakem heyetlerine başvurarak ödedikleri aidatları geri alabilirler.

Kart aidatını geri almak isteyenler, mahkemelerin emsal kararlarını göz önünde bulundurarak, Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler. Bu süreçte, aidat talebiyle ilgili müzakere edilmediği ispatlanırsa, bankalar ödedikleri aidatları iade etmek zorunda kalabilir.

Kredi çekimi sırasında alınan dosya masrafları, ekspertiz ücretleri ve sigorta bedelleri gibi ek ödemeler de gündemde. Bankalar bu masrafları tüketiciden tahsil ederken, bu ödemelerin şeffaf bir şekilde belgelendirilmesi gerekiyor. Tüketiciler, fazla tahsil edilen bu tür ücretler için de haklarını arayabilir ve iadesini talep edebilirler.

Kredi kartı aidatları ve kredi işlemlerinde alınan ek masraflar, tüketiciler için ciddi bir mali yük oluşturuyor. Ancak, yasal haklarını bilen ve savunan tüketiciler, bu tür masrafları geri alabilirler. Bankaların tüketiciye karşı yükümlülükleri açıkça belirtilmiş durumda ve bu yükümlülüklerin yerine getirilmesi konusunda dikkatli olunması gerekiyor.

Kaynak: Haber Merkezi