Boykotların gölgesinde olan Coca-Cola, Orta Doğu’daki siyasi gerginlikler ve tüketici duyarlılığındaki artış sebebiyle satış hedeflerini düşürdü. Şirketin KAP‘a yaptığı açıklamada, Orta Doğu’da yaşanan ve beklenenden daha uzun süren hassasiyetler ile siyasi açıdan temkinli tüketici duyarlılığı nedeniyle tüm yıl için satış hacmi beklentisinin revize edildiği belirtildi. Coca-Cola, daha önce orta-tek haneli büyüme olarak öngördüğü satış hacmi beklentisini yatay-düşük-tek haneli büyümeye çekti.

NET SATIŞ GELİRİ VE KARLILIK DÜŞTÜ
Sadece satış hacmi değil, net satış geliri konusunda da revizyona gidildi. Şirket, daha önce düşük 40’lı yüzdelerde büyüme olarak öngördüğü net satış geliri büyüme beklentisini düşük 30’lu yüzdelere çekti. Neden olarak, revize edilen hacim beklentisi ve fiyat artışlarında yaşanan yavaşlama gösterildi.

Operasyonel kar konusunda da bir revizyona giden Coca-Cola, faaliyet ortamının daha da kötüleşmesi halinde karlılıkta bir önceki yıla kıyasla hafif bir düşüş riski gördüğünü belirtti. Bu nedenle, FVÖK marjı beklentisini geçen yıla göre hafif düşüş veya yatay olarak değiştirdiği açıklandı.

ŞİRKET’İN PERFORMANSINI OLUMSUZ ETKİLİYOR
Coca-Cola’nın Orta Doğu’daki satışlarında yaşanan düşüş, bölgedeki siyasi gerginlikler ve tüketicilerin bu duruma gösterdiği tepkilerle ilişkilendiriliyor. Yaşanan boykotlar ve tüketici duyarlılığındaki artış, şirketin büyüme hedeflerine ulaşmasını zorlaştırdı.

Kaynak: Haber Merkezi