Güney Kore, elektrikli araçların güvenliğini artırmak amacıyla batarya sertifikası zorunluluğu getirdi. Bu önlem, ülke genelinde bir Mercedes EQE elektrikli aracının yangını sonucunda yaşanan büyük hasarın ardından alındı. Olay, 140 aracın zarar görmesine ve 1600 hanede elektrik ve su kesintilerine neden olmuştu. Bu yüzden, hükümet elektrikli araçların güvenliğini artırmak için daha sıkı düzenlemeler getirmeye karar verdi.

ARAÇ ÜRETİCİLERİ BATARYALARINI SERTİFİKALANDIRMAK ZORUNDA
Yeni düzenlemeye göre, elektrikli araç üreticileri batarya tedarikçilerini açıklamak ve bataryalarını sertifikalandırmak zorunda kalacak. Bu düzenlemenin yürürlüğe girmesi, 2025 Şubat ayından 2024 Ekim’e çekildi. Üreticiler, bataryalarının yerel güvenlik standartlarına uygunluğunu Ulaştırma Bakanlığı’ndan onay alarak doğrulamak zorunda olacak. Bu süreç, daha önce isteğe bağlıydı.

YEREL BATARYA ÜRETİCİLERİ DÜZENLEMEYE KARŞI ÇIKMIYOR
Endüstri kaynakları, bataryaların yangın riski taşıyıp taşımadığını kesin olarak belirten veri eksikliğinin, sertifikasyon programının etkinliğini sorgulattığını belirtiyor. Yerel batarya üreticileri düzenlemeye karşı çıkmıyor ancak bataryaların yangınların doğrudan sebebi olarak suçlanmaması gerektiğini ifade ediyorlar. Sertifikasyon programının tüketicilere yardımcı olup olmayacağı konusunda endişeler bulunuyor.

NASIL GÜVENLİK ÖNEMLERİ ALINACAK ?
Güney Kore, elektrikli araç güvenliğini artırmak için ek önlemler de alacak. 2024 sonuna kadar, aşırı ısınmayı önleyen akıllı şarj cihazlarının sayısının 90 bine çıkarılması hedefleniyor. Ayrıca, yer altı otoparklarına yeni ıslak boru sprinkler sistemleri kurulacak ve bataryası %90’ın üzerinde dolu olan elektrikli araçların bu otoparklara girişi yasaklanacak. Seul’deki hızlı şarj istasyonlarının da araçları %80 kapasitenin üzerinde şarj etmesini engelleyen düzenlemeler yapılması planlanıyor.
Bu önlemler, elektrikli araçların güvenliğini artırmayı ve potansiyel yangın risklerini azaltmayı amaçlıyor. Ancak, batarya markaları hakkında kesin verilerin olmaması, sertifikasyon programının etkinliğini sorgulatıyor. Güney Kore’nin aldığı bu önlemler, global elektrikli araç endüstrisi için önemli bir örnek teşkil ediyor.
Kaynak: Haber Merkezi