Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullananların oranı bu yıl yüzde 88,8’e ulaştı. Bu oran, geçen yıl yüzde 87,1 olarak kaydedilmişti. İnternet kullanımının yaş gruplarına göre dağılımında, 16-74 yaş grubundaki erkeklerin yüzde 92,2’si, kadınların ise yüzde 85,4’ü internete erişim sağlıyor.
2024 yılında e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yüzde 73,7 olarak belirlendi. Erkeklerde bu oran yüzde 80,7, kadınlarda ise yüzde 66,7 olarak kaydedildi. e-Devlet hizmetlerinin en çok kullanıldığı yaş grubu yüzde 92,1 ile 25-34 yaş arası olurken, en düşük kullanım oranı yüzde 25,6 ile 65-74 yaş grubunda gerçekleşti. Bireyler, e-Devlet hizmetlerini en çok kişisel bilgilerine erişim, randevu alma ve bilgi edinme amacıyla kullanıyor.

E-TİCARET VE ALIŞVERİŞ TRENDLERİ
2023 yılında yüzde 49,5 olan internet üzerinden mal veya hizmet satın alma oranı, 2024’te yüzde 51,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran yüzde 54,1, kadınlarda ise yüzde 49,3 olarak ölçüldü. İlk 3 ayda yapılan e-ticaret işlemlerinde, kullanıcıların yüzde 76,7’si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Diğer popüler alışveriş kategorileri arasında yemek servisi, gıda ürünleri, kozmetik ürünleri ve temizlik malzemeleri bulunuyor.
Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları arasında WhatsApp, yüzde 86,2 ile en çok tercih edilen uygulama oldu. YouTube yüzde 71,3, Instagram ise yüzde 65,4 kullanım oranına sahip. WhatsApp’ın erkek kullanıcılar arasında kullanım oranı yüzde 89,5, kadın kullanıcılar arasında ise yüzde 82,9 olarak ölçüldü. YouTube ve Instagram kullanım oranları da cinsiyete göre farklılık gösteriyor.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN CİHAZLAR HANGİSİ ?
İnternet kullanıcılarının en çok tercih ettiği cihazlar arasında yüzde 47,9 ile internet bağlantılı TV, yüzde 10,2 ile akıllı ev aletleri ve yüzde 9,7 ile akıllı saat ve diğer teknolojik aksesuarlar bulunuyor. Son 3 ayda teknoloji ürünleri satın alan bireylerin yüzde 89,2’si fiyatı, yüzde 71,7’si donanım özelliklerini, yüzde 67,4’ü ise markayı ve tasarımı ön planda tutuyor.
Türkiye’deki internet kullanım trendleri, dijital alışverişin artışını ve sosyal medya kullanımının yaygınlaştığını gösteriyor. Bu veriler, internet kullanıcılarının teknolojiye olan bağlılıklarını ve dijital dünyadaki davranışlarını detaylı bir şekilde ortaya koyuyor.
Kaynak: AA