MG, 2025’te 1000 km menzil sunan katı hal bataryalı elektrikli otomobilini tanıtacak!

SAIC, kendi geliştirdiği katı hal batarya ilk kez bir MG modelinde kullanacağını açıkladı. Yeni batarya bir çok avantaj sunacak.

SAIC Otomotiv’in İcra Başkan Yardımcısı Yu Jingmin, yapılan bir medya röportajında, SAIC’in kendi geliştirdiği katı hal pilinin ilk olarak MG markalı bir araçta kullanılacağını duyurdu. Bu aracın 2025’in ikinci çeyreğinde piyasaya sürülmesi bekleniyor. Ayrıca, bu yıl Kasım ayında MG’nin yeni elektrikli S5 modelinin piyasaya sürüleceği belirtildi.

Son bir yıl içinde birçok Çinli şirket katı hal pilleri hakkında açıklamalarda bulundu. Ancak, şu ana kadar ticari olarak kullanılabilir bir katı hal pili üretilemedi. Bu teknolojiye yönelik çalışmalarını sürdüren uluslararası oyuncular arasında Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Hyundai-Kia, Nissan ve Toyota da bulunuyor. Bu araçların 1000 km’nin üzerinde menzil sunacağı iddia ediliyor.

Katı hal pillerinin mevcut batarya türlerinden temel farkı, elektrolitinin katı olmasıdır. Mevcut pillerde elektrolit sıvıdır. Katı hal pilleri, sıvı elektrolitlerin aksine, separator kullanmadığı için hacmi %40 ve ağırlığı %25 oranında azaltarak enerji yoğunluğunu artırır. Bu pillerin, 45.000 döngüye kadar daha uzun bir ömre sahip olduğu ve -25°C ile 60°C arasındaki geniş bir sıcaklık aralığında kullanılabileceği iddia ediliyor. Ayrıca, katı elektrolitler yanıcı, korozyon yapıcı veya volatildir; bu da onları daha güvenli hale getirir ve sızıntı riskini ortadan kaldırır.

Katı hal pillerinin ticari olarak uygulanabilir hale gelmesinin ana problemi, kütlesel üretim yoluyla yeterince ucuz üretilememesidir. Muhtemelen, bu piller 2025 yılında bir yüksek segment MG modelinde, muhtemelen bu yıl Goodwood’da tanıtılan Cyber GTS modelinde yapacak.

Kaynak: Haber Merkezi

1 comments
  1. Haberde katı elektrolitler yanıcı, korozyon yapıcı veya volatildir; bu da onları daha güvenli hale getirir ve sızıntı riskini ortadan kaldırır demişsiniz tam tersi olacaktı ayrıca ana problem ucuz üretilebilmesi demişsiniz aksine bu bir problem değil bilakis avantajdır,haber yaparken daha dikkatli olunması lazım

Yorumlar kapalı.