Savaş uçağı üretimi yavaşladı! Uçak devinde çalışan işçiler greve girdi…

O binlerce Boeing makinistinin gerçekleştirdiği büyük grevin şirketin KC-46 Pegasus yakıt ikmal uçağı üzerindeki çalışmalarını etkileyecek.

Boeing’in mali işler müdürü Brian West, Cuma günü yaptığı açıklamada, Washington eyaletinde on binlerce Boeing makinistinin gerçekleştirdiği büyük grevin şirketin KC-46 Pegasus yakıt ikmal uçağı üzerindeki çalışmalarını etkileyeceğini söyledi.

West’in Morgan Stanley Laguna Konferansı’ndaki açıklamaları, 30.000’den fazla sendika üyesinin sözleşmeyi reddedip greve gitme yönünde ezici bir çoğunlukla oy kullanmasından birkaç saat sonra geldi. West, “Tanker programı (Boeing Ticari Uçaklar) fabrikasının kesintiye uğraması ve şimdi de iş durdurma nedeniyle etkilenecek,” dedi. “Bu, tanker oranlarına yansıyacak ve bu da daha fazla maliyet baskısı yaratacak.”

KC-46 üretiminin ne ölçüde etkileneceği henüz belli değil, grevin ABD Donanması’nın P-8 Poseidon’u gibi diğer Boeing savunma programlarını nasıl etkileyebileceği de belli değil. Boeing, KC-46’yı 767 hattında Washington, Everett’te ve 737 türevi P-8’i Washington, Renton’da üretiyor. Boeing ve Savunma Bakanlığı’ndan saldırının savunma programı üzerindeki etkilerine ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı. Boeing yönetimi ve Uluslararası Makinistler Birliği’nin 751 ve W24 bölgelerinin liderleri, dört yıllık sözleşme süresi boyunca %25’lik bir ücret artışı içeren 33.000 sendika üyesi için geçici bir anlaşmaya vardı.

Makinistlerin grevi kısa sürede çözülmezse, Boeing ve savunma sektörü için daha fazla tehlike yaratabilir ; zira bu sektör zaten birbiri ardına darbeler almış durumda. Önde gelen uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarından Fitch Ratings, Cuma günü Boeing’in “grev için sınırlı bir manevra alanına sahip olduğunu” söyledi. Fitch, grevin bir veya iki hafta sürmesi durumunda şirketin yatırım yapılabilir kredi notunun değişme olasılığının düşük olduğunu söyledi.

Ancak Boeing Defense, Space and Security’nin “hala toparlanma modunda” olduğunu ve üçüncü çeyrekte para kaybetmesinin muhtemel olduğunu söyledi. West’e göre bu kayıplar kısmen Boeing’in F-15EX Eagle II savaş uçağının üretimini artırması ve F-18 Hornet üzerindeki çalışmalarını sonlandırmasıyla savaş uçağı sektöründeki maliyet baskılarından kaynaklanacak. ABD Hava Kuvvetleri, Kasım 2023’te Boeing’e 15 adet daha KC-46 inşa etmek için 2,3 milyar dolarlık bir sözleşme verdi ve sözleşme kapsamındaki Pegasus tankerlerinin toplam sayısı 153’e ulaştı. Ancak şirket, programın sabit fiyatlı sözleşmesinde önemli kayıplar da yaşadı ve maliyet aşımı 7 milyar doları aştı.

Kaynak: Haber Merkezi