Halka arz talep toplama sürecini tamamlayan Durukan Şekerleme bugün gerçekleşen gong töreni sonrası Borsa’da işleme başladı. Peki Durukan Şekerleme’nin sahibi kimdir? Durukan Şekerleme kaç lot dağıttı? Halka arz gelirini nerede kullanacak? Kaç liradan halka arz edildi? İşte haberin detayları…
11-12 Eylül tarihlerinde halka arz talebi toplayan Durukan Şekerleme 17.00 TL’den halka arz edildi. Halka açıklık oranı yüzde 32.07 oldu.
DURUKAN ŞEKERLEME 3.27 KAT TALEP ALDI
Halka Arz Miktarı ve Türü | Sermaye Artışı : 32.500.000 TL nominal |
Ortak Satışı : 10.000.000 TL nominal | |
Toplam: 42.500.000 TL nominal |
Borsa İstanbul tarafından paylaşılan verilere göre; halka arzda toplam filtre edilmemiş veriler baz alındığında 698 bin 198 adet emir ile satışa sunulan adedin 3,27 katına tekabül eden 2,6 milyar TL tutarlı talep geldi. Toplam halka arz büyüklüğü 722.500.000 TL olarak gerçekleşti.

DURUKAN ŞEKERLEME’NİN SAHİBİ KİMDİR?
Durukan Şekerleme’nin 5% ve üzerinde payı olan 3 ortağı bulunmaktadır. Şirket paylarının 50%’si Uğur Durukan’a, 45%’i Mahmut Nedim Durukan’a ve 5% Mehmet Ertuğrul Durukan’a aittir.

DURUKAN ŞEKERLEME HALKA ARZ GELİRİNİ NEREDE KULLANACAK?
- Şirket’in halka arzdan net 513.500.000 TL gelir elde etmesi beklenmektedir.
– Üretim Kapasitesini Artırıcı Yatırımlar ve / veya GES Yatırımı (%40-45)
– İşletme Sermayesi İhtiyaçlarının Karşılanması (%35-40)
– Finansal Borçların Ödenmesi (%15-25)

DURUKAN ŞEKERLEME FİYAT İSTİKRARI VE HEDEFLERİ
Payların Borsa’da işlem görmeye başlamasından itibaren 15 gün
boyunca gerçekleştirilecektir.
- 180 gün ortak satışı yapılmayacak.
- 1 yıl ihraççı satışı yapılmayacak.

DURUKAN ŞEKERLEME HAKKINDA
Durukan Ailesi 1976 yılından itibaren distribütörlük, toptancı süpermarket sahibi ve üretici olarak gıda sektöründe faaliyet göstermektedir. Durukan, işi büyütme vizyonuyla 1993 yılında şekerleme ürünleri üreticisi olmaya odaklanmıştır. İlk olarak iç pazarda Durukan markası altında satış yapmak için lolipop üretmeye başlamış, sonrasında Durukan markasıyla ihracatta büyüme kaydetmiştir.2003 yılında PepsiCo-Frito Lay firması ile yapılan özel anlaşma neticesinde bir PepsiCo-Frito Lay markası olan yerel Rocco markasının lolipop ürünlerinin tek tedarikçisi olmuştur.2015’te draje ve sert şeker bonbon hattını, 2017’de Sanayii ve Teknoloji Bakanlığı onaylı AR-GE merkezini hayata geçirmişlerdir. 2020’de Uluslararası geçerliliği olan organik belgelerin sahibi olmuşlardır.
Kaynak: Haber Merkezi