Koronavirüs sürecinin ardından ekonomik zorlukları aşamayan havayolu sektörü, iflas problemleriyle mücadele etmeye devam ediyor. Yapılan araştırmalar, pandeminin ardından en çok iflas eden sektörlerin başında ulaşımın geldiğini ortaya koyuyor.
Birçok havayolu şirketi, küçülme yoluna giderek destinasyonlarını azaltırken, bazıları ise iflas etmek zorunda kaldı. Özellikle küçük ölçekli havayolu işletmeleri, uçuşlarını tamamen durdurmak zorunda kaldı.

ACİL FİNANSMAN İÇİN SON TARİH: 21 EKİM
Havacılık sektöründeki ekonomik krizlerden etkilenen bir diğer şirket de Spirit Airlines oldu. Şirket, JetBlue’ya yapılan satışın engellenmesinin ardından mali bir çıkmaza girdi. Spirit Airlines, 21 Ekim’e kadar acil finansman sağlamak zorunda kalacak ve iflas koruma başvurusu yapmayı değerlendiriyor.
Analistler, Spirit’in tahvil sahipleriyle bir anlaşma yapmasını bekliyordu. Raymond James analisti Savanthi Syth, “Spirit’in iflasın dışında alacaklılarla yeniden müzakere edebilmesi gerektiğinden şüpheleniyoruz” ifadelerini kullandı. Şirketin geleceği, sağlanacak finansmana bağlı olarak belirsizliğini koruyor.

193 MİLYON DOLARLIK KAYIP YAŞADI
2020’den beri sürekli para kaybeden Spirit, bu yıl hayal kırıklığı yaratan finansal sonuçlar bildirdi; ikinci çeyrekte yaklaşık 193 milyon dolarlık bir kayıp yaşandı. Şirket, maliyetleri düşürmek amacıyla pilotları ücretsiz izne çıkarmış, uçuş sayısını azaltmış ve Airbus jetliner siparişlerini ertelemişti.
Barclays havayolu analisti Brandon Oglenski, Spirit’in Kasım ve Aralık ayları için kapasite büyüme planlarını yaklaşık %17 oranında azalttığını bildirdi.
Spirit CEO’su Ted Christie, Cuma günü personele gönderdiği bir notta, “Spirit daha iyi rekabet etmemize, bilançomuzu güçlendirmemize ve karlılığa dönmemize yardımcı olmak için kapsamlı bir plan uyguluyor,” dedi. Christie, tahvil sahipleriyle üretken görüşmelere devam ettiklerini ve en iyi sonucu elde etmeye odaklandıklarını vurguladı.
Spirit sözcüsü, şirketin iflas başvurusunda bulunmayı düşündüğüne dair Wall Street Journal’da çıkan haberlere yorum yapmayı reddetti. Spirit’in danışmanı Perella Weinberg Partners da konuyla ilgili yorum yapmaktan kaçındı.
Cuma günü Spirit’in hisse senedi fiyatı %24’ten fazla düşerek 1,69$ ile rekor düşük seviyesine geriledi. Şirketin hisseleri, bu yılın başından itibaren yaklaşık %90 değer kaybetti.
Diğer yandan, Frontier Airlines hisseleri, 2022’de JetBlue’nun devreye girmesinden önce Spirit ile birleşmeyi planlayan havayolu şirketi, Cuma günü %16 oranında artış gösterdi. Diğer havayolu şirketlerinin hisselerinde de yükseliş gözlemlendi.

SPİRİT AİRLİNES HAKKINDA
Spirit Airlines, ABD merkezli bir düşük maliyetli havayolu şirketidir. 1980 yılında kurulan şirket, ilk olarak charter uçuşlarıyla hizmet vermeye başladı. Zamanla, iç hatlarda düzenli seferler gerçekleştirmeye başladı ve günümüzde, Amerika Birleşik Devletleri’nin yanı sıra Karayipler ve Orta Amerika’ya da uçuşlar düzenlemektedir.
Spirit Airlines, düşük maliyetli seyahat imkanı sunarak, genellikle genç yolcular ve bütçe dostu seyahat arayan müşteriler tarafından tercih edilmektedir. Şirket, bilet fiyatlarını düşük tutarak, ek hizmetler için ek ücretler talep etme modeli ile çalışmaktadır. Bu ek hizmetler arasında koltuk seçimi, bagaj taşıma ve yiyecek-içecek servisi gibi seçenekler yer almaktadır.
Kaynak: Haber Merkezi