Çinli otomobil devi BYD, altı ay içinde Almanya’daki satışlarını artırmayı hedefliyor

Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD’nin, başkan yardımcısı Stella Li, altı ay içinde Almanya’daki satışların artacağını belirtti.
BYD Başkan Yardımcısı ve BYD Amerika Üst Yöneticisi (CEO) Stella Li, ile Four Seaons Otel'de BYD'nin yatırımına ilişkin, AA muhabirinin sorularını yanıtladı. ( Elif Öztürk - Anadolu Ajansı )

Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD’nin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Stella Li, Cumartesi günü yayınlanan röportajında, şirketin altı ay içinde Almanya’daki satışlarını artırmayı beklediğini söyledi.

Li , Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) gazetesine yaptığı açıklamada, BYD’nin “altı yıldan kısa bir sürede” Almanya’da yer edineceğini söyledi.

Almanya’nın karşı çıktığı Çin yapımı elektrikli araçlara gelecek aydan itibaren AB’nin ek gümrük vergileri getirmesini tüketici açısından bir kayıp olarak eleştiren Pompeo, BYD’nin 2025 yılı sonunda Macaristan’da otomobil üretimine başlayacağını söyledi.

14 Ekim’de başlayacak Paris Otomobil Fuarı öncesinde FAS’a konuşan marka yetkilisi, “Avrupa’da önemli bir pazar katılımcısı olacağımızı düşünüyorum” dedi.

Şirketin stratejisinin uzun vadeli bir varlık göstermek olduğunu belirten Li, tüketici güvenini kazanmak için Alman satış ekiplerinin genişletildiğini söyledi.

Satış hedefleri hakkında yorum yapmayı reddetti ancak fiyatların her birinin 25.000 € (yaklaşık 476.167 R ) ile 30.000 € (yaklaşık 571.401 R) arasında olacağını belirtti .

Li, Avrupalı ​​otomobil üreticilerinin rekabetçi olamadıklarını, çünkü tutarlı bir EV politikası konusunda kesinlikten yoksun olduklarını ve sağlıklı rekabeti engellemeye çalıştıklarını söyledi.

Alman basınının gündeme taşıdığı habere göre, düşük satış performansından distribütör Hedin’i sorumlu tutan BYD kendi satış ağını oluşturup daha fazla bayi ile çalışmayı planlıyor.

Fiziksel mağazaların yanı sıra internetten satışı da değerlendiren Çinli dev, geçen sene Almanya’da 4.139 araç satmıştı. 2024’ün ilk 7 ayında ise 1.432 araç satılabildi.

2026’da sadece Almanya’da 120.000 elektrikli otomobil satmayı hedefleyen BYD, bayiler ile arasında bir distribütör olmadan daha hızlı büyüyebileceğini düşünüyor. Bu satış modeli 1 Ekim itibarıyla ilk kez Almanya’da uygulanmaya başlayacak.

Almanya örneği, Türkiye gibi ülkelerdeki distribütörler üzerinde de baskı oluşturacak. Zira markanın doğru konumlandırılamaması veya elektrikli araçların yeterince iyi anlatılamaması yüzünden bazı firmalar BYD modellerine yeterince talep oluşturamıyor.

Kaynak: Haber Merkezi