Mercedes-Benz, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin nihai finansal sonuçlarını duyurarak, şirketin temmuz-eylül döneminde düzeltilmiş faaliyet karı (FAVÖK), geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 48 azalarak 2 milyar 517 milyon Euro’ya gerilediğini bildirdi. Şirketin net karı ise yüzde 53,8 düşüşle 1 milyar 719 milyon Euro’ya indi. Ayrıca söz konusu dönemde satışlar yüzde 6,7 azalarak 34,52 milyar Euro’ya geriledi.

ZORLU PAZAR ORTAMI
Şirketin açıklamasında ana binek otomobil işindeki karlılığın, daha düşük fiyatlandırma ve daha yüksek marjlı otomobillerin daha düşük satışları nedeniyle daha zayıf olduğuna işaret edilerek, “Mercedes-Benz Group, ürün geçişlerine, zorlu pazar ortamına ve özellikle Çin’deki çetin rekabete rağmen üçüncü çeyrekte güçlü satışlar elde etti”, cümleleri yer aldı. Mercedes-Benz Group AG Mali İşler Direktörü (CF0) Harald Wilhelm de 3. çeyrek finansal sonuçlarının hedeflerini karşılamadığını aktararak, maliyetlere ve verimliliğe daha da fazla odaklanacaklarını söyledi.
ARAÇ TESLİMATLARI SERT DÜŞTÜ
Alman üreticinin araç teslimatları, üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,4 düşerek 503 bin 573 adede geriledi. Teslimatlar, yılın ocak-eylül döneminde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 4,3 düşüşle 1 milyon 463 bin 263 adede indi. Mercedes hisseleri, haberin ardından Alman borsasında sabah saatlerinde yüzde 3’ten fazla değer kaybederek 57 Euronun altına geriledi.
ALMAN ÜRETİCİLER FİYAT İNDİRMEK ZORUNDA KALACAK
Alman otomobil üreticileri, enflasyonist baskılar, yüksek enerji ve iş gücü maliyetleri, Avrupa’daki yavaş ekonomik büyüme ve Çinli otomobil üreticilerinin yanı sıra Tesla’nın rekabetiyle de mücadele etmek zorunda.
Öyle ki ülkenin önde gelen otomobil üreticilerinden Volkswagen’in, 2 Eylül’de tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak ilk defa Almanya’da fabrika kapatabileceği konusunda uyarıda bulunması, sektörde yaşanan sıkıntıları da gözler önüne sermişti.

ÇİNLİ ÜRETİCİLERİN PAYI ARTTI
Son yıllarda Asya ve Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çinli üreticilerin payı hızla artarken Çin’de üretilen elektrikli otomobillerde rakiplerini geçmeye başladı.
Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini sollarken Çin’de yer alan BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupalı şirketlerin araçlarının üretimi yapılıyor.
Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, Mercedes için her üç otomobilden birini sattığı için önemli. Alman üreticiler için büyüme garantörü olan ülkede yerli otomobil üreticileri rekabeti artırırken ekonomik büyüme de yavaşlıyor.
Pekin’deki hükümet, ekonomik teşvik paketiyle ekonomiyi canlandırmaya çalışırken analistler, bunun Alman otomobil üreticilerini sıkıntıdan kurtaracak kadar güçlü olmayacağını belirtiyor.
Analistler, Çinli şirketlerle rekabet için Alman lüks otomobil üreticileri Mercedes, BMW ve Audi’nin fiyatlarını düşürmek zorunda olduklarını ve pazarda Çinli rakipleriyle giderek daha fazla mücadele etmek zorunda kalacaklarını dile getiriyor.
Kaynak: Haber Merkezi