Türkiye, gelecek yıl toplam yol ağını 49 bin 793 kilometreye çıkararak, bölünmüş yol uzunluğunu 30 bin 18 kilometreye ve otoyol uzunluğunu 3 bin 796 kilometreye yükseltmeyi planlıyor.

ÖNCELİK STRATEJİK YATIRIMLAR
2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi’nden edinilen bilgilere göre, yol yapımında ana limanların kara yolu ve demir yolu bağlantıları en önemli hassasiyetlerden biri olarak belirlenmiştir. Sınır kapılarına bağlantı sağlayan kara yolu yatırımları ile yoğun ağır taşıt trafiğinin olduğu kesimlerdeki bölünmüş yol yapımları öncelikli hedefler arasında yer alıyor.
TRAFİK GÜVENLİĞİ ÖN PLANA ALINDI
Yapım çalışmalarında, yıllık ortalama günlük ağır taşıt trafiği, doğu-batı ve kuzey-güney koridorları, limanlar ve uluslararası bağlantılar dikkate alınarak önceliklendirme yapılıyor. Özellikle sınır yolları ve ana arterler üzerinde trafik güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalar ön plana çıkacak.
GELECEK YIL İÇİN PLANLAMALAR YAPILDI
Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yıl sonunda bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 712 kilometreye çıkarmayı hedefliyor. 2026 ve 2027 yıllarında ise bölünmüş yol uzunluğunun sırasıyla 30 bin 494 kilometre ve 31 bin 148 kilometreye ulaşması öngörülüyor. Tek yol uzunluğunun da 2024’te 15 bin 979 kilometreye, 2026’da 16 bin 289 kilometreye ve 2027’de 16 bin 604 kilometreye çıkarılması bekleniyor.
Otoyol uzunluğu ise 2025’te 3 bin 796 kilometreye, 2026’da 3 bin 953 kilometreye ve 2027’de 4 bin 262 kilometreye ulaşacak. Bu hedefler, Türkiye’nin ulaşım altyapısını güçlendirerek ekonomik büyümeye katkı sağlamayı amaçlıyor.
Kaynak: Haber Merkezi