Bu yılın başından itibaren ihracatta yaşanan daralmayı iç pazardaki satışlarla dengelemeye çalışan Türkiye beyaz eşya sanayiinde, 2024’ün ilk 9 ayında ihracatta yüzde 6, toplam satışlarda da yüzde 3’lük kayıp kaydedildi.

İÇ PAZARDA YÜZDE 15’LİK DÜŞÜŞ
Satışlardaki düşüşün üretime yansıması ise 9 ayda yüzde 4 oldu. Beyaz eşyacılar asıl kaybı ise eylül ayında yaşadı. 2023’ün aynı dönemine göre bu yılın eylül ayında iç pazar satışlarında yüzde 15 oranında bir düşüşle karşı karşıya kalan beyaz eşya sektörünün aynı aydaki ihracat kaybı yüzde 34’e, üretim düşüşü ise yüzde 37’ye işaret etti.
1 MİLYON ADET ÜRETİM KAYBI YAŞANIYOR
Türk beyaz eşya sanayiinin 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesine sahip olduğunu vurgulayan Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Gökhan Sığın, 1 ayda yaşanan üretim kaybının 1 milyon adet, dedi. Sığın, “Bu 4 milyon adete çıkarsa 1 ayı fiilen kaybetmişiz demektir”, açıklamasını yaptı.

DOLAYLI İSTİHDAM SAĞLIYOR
Bugün itibariyle sektörün istihdamda bir kayıp yaşamadığını ifade eden Sığın, önlem alınmazsa kayıpların kaçınılmaz olacağını söyledi. Beyaz eşya sektörü, 60 bin doğrudan, 600 bin de dolaylı istihdam sağlıyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile görüştüklerini aktaran Sığın, “Tüketicilerin tasarruflu ürünlere geçebilmesi için KDV, ÖTV gibi vergi indiriminin yanında, taksit sayılarının artırılmasını talep ediyoruz. Bu hem ülke ekonomisinde tasarruf sağlayacak hem de iç satışların hareketlenmesiyle sektörde canlanma getirecek”, şeklinde konuştu
Kaynak: Haber Merkezi