Almanya’nın en büyük otomobil üreticisi olan Volkswagen, işçilerin maaşlarını yüzde 10 oranında azaltmayı önerdi. Bu karar, şirketin son üç yıl içindeki en düşük kâr seviyelerine inmesi ve sendika liderlerinin grev tehdidinde bulunmalarıyla gündeme geldi. Volkswagen, bu kesintinin iş güvencelerini korumak ve rekabetçi kalmak için gerekli olduğunu savunuyor.

FABRİKA KAPATMA İHTİMALİ GÜNDEMDE
Artan üretim maliyetleri ve zayıf Çin talebi, Volkswagen’in satışlarını olumsuz yönde etkiledi. Şirket, bu sorunları aşabilmek için köklü değişiklikler yapma gerekliliğini vurguladı. Almanya’daki fabrikaların kapatılması gündemde, ancak kesin bir karar henüz verilmedi. İşçi temsilcileri, bu seçeneğin hala masada olduğunu belirtiyor.
REKABETLE BAŞA ÇIKMAK ZORLAŞIYOR
Volkswagen’in karşılaştığı sorunlar, Almanya’nın sanayi gücü hakkında endişeleri artırıyor. Avrupa’daki otomobil üreticileri, artan global rekabetle başa çıkmakta zorluk yaşıyor. Avrupa Birliği ile Çin arasındaki gerilim, bu durumu daha da derinleştiriyor. Yeni gümrük tarifeleri, Çinli elektrikli araçlara ek maliyetler getiriyor.

İŞ GÜCÜ MALİYETLERİNDE AZALMA İHTİYACI
Volkswagen İnsan Kaynakları Müdürü Arne Meiswinkel, “Rekabetçiliğimizi korumak için iş gücü maliyetlerinde acilen bir düşüşe ihtiyacımız var. Bu, çalışanların katkısını gerektiriyor,” dedi. Şirket, üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı ve bu sonuçların değişim gerekliliğini bir kez daha ortaya koydu.
Çalışan temsilcileri, yönetimi önemli kararları kötü yönetmekle suçlarken, yüzde 7 oranında bir ücret artışı talep ediyor ve fabrikaların kapatılmasını engellemek amacıyla grev tehdidinde bulunuyor. Volkswagen İşçi Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, mevcut durumun, her iki tarafın da birlikte çözüm bulması gereken bir maratonun başlangıcı olduğunu ifade etti.
10 MİLYAR EUROYA KADAR TASARRUF HEDEFİ
Volkswagen, üçüncü çeyrek kârlarının yüzde 42 oranında düştüğünü ve bu durumun önemli maliyet azaltma ihtiyacını ortaya koyduğunu duyurdu. Mali İşler Müdürü Arno Antlitz, “Şirket, çalışanlarla bir anlaşmaya varabileceğine inanıyor, ancak grev ihtimali göz ardı edilemez,” dedi. Şirketin, 10 milyar euroya kadar tasarruf hedefi bulunuyor ve Alman hükümeti, Volkswagen’in fabrikalarının açık kalmasını sağlamak için çözüm arayışında.
SATIŞLARDA DÜŞÜŞ YAŞANIYOR
Pandemi sonrası Avrupa otomobil pazarı, yaklaşık 2 milyon araç daraldı ve bu durum Volkswagen’in yıllık satışlarını 500 bin araç azalttı. Tesla ve Çinli otomobil üreticileri, Avrupa pazarında önemli bir pazar payı kazanmış durumda. Antlitz, “Biz serbest ve açık piyasalardan yanayız. Çinli rakipler, Avrupa’da fabrikalar kurmaya başladı,” dedi.
Volkswagen, üretim maliyetlerinin rakiplerine göre oldukça yüksek olduğunu belirtti ve Çin’deki yerel rakiplerin daha uygun fiyatlı modelleriyle pazar kaybetti. Şirketin, Çin’e yaptığı araç teslimatları üçüncü çeyrekte yüzde 15 oranında düştü.
GEREKLİ KARARLAR ALMAK ZORUNDA
Sendikalar, daha önceki bir anlaşma gereği aralık ayına kadar geniş çaplı grev düzenleyemeyeceklerini belirtiyor. Ancak işçi liderleri, çalışanların güçlerini kullanarak durumu değiştirmeye kararlı olduklarını ifade ediyor. Yönetim, Almanya’daki fabrikaların diğer rakiplere göre çok daha pahalı işletildiğini vurguladı. Antlitz, “Kesintilerin zor olacağını biliyoruz ve birçok çalışan geleceği hakkında endişeli”, diyerek durumu özetledi. VW, bu süreçte zor ama gerekli kararlar almak zorunda kaldığını belirtiyor.
Kaynak: Haber Merkezi