Starbucks CEO’su Brian Niccol, Wall Street Journal’ın haberine göre şirketin düşen satışlarını toparlama stratejisi olarak, fiyatlandırma, pazarlama ve mağaza içi düzenlemelerde büyük değişiklikler olacağını duyurdu.

2025 FİNANSAL BEKLENTİLERİ ASKIYA ALINDI
Geçtiğimiz çeyrekte Starbucks’ın ABD’de aynı mağazalardaki satışları yıllık yüzde 6 düşerken, işlem sayısında da yüzde 10’luk bir düşüş kaydedildi. Şirket, bu performansla dördüncü çeyrekte finansal hedeflerini tutturamazken, 2025 yılına dair finansal beklentilerini de askıya aldı.
Pandemi sonrası ofise dönüş politikalarında sıkı bir tutum sergileyen şirketler arasında Dell, UPS, JPMorgan Chase ve Boeing gibi devlerin yanı sıra Starbucks da yer alıyor. Flex Index verilerine göre, ABD’de üçüncü çeyrekte çalışanların ofise gelme zorunluluğu getiren şirketlerin oranı artış gösterdi. Starbucks, ofise dönüş politikasını sıkılaştırarak şirket kültürünü yeniden ofis ortamında canlandırmayı amaçlıyor.
BÜYÜME İÇİN KÖKLÜ DEĞİŞİM GEREKLİ
Starbucks CEO’su Brian Niccol, haftanın belli günlerinde hibrit çalışsa da California’daki evinden Seattle’daki ofise sık sık şirket jetini kullanarak gidip geliyor. Niccol’un bu durumu bazı çalışanlar arasında soru işaretleri uyandırsa da, şirket Niccol’un ofis gereksinimlerini fazlasıyla karşıladığını söyledi.
Niccol, “Starbucks’ın büyümeye geri dönebilmesi için stratejimizi köklü bir şekilde değiştirmemiz gerekiyor” diyerek, müşteri beklentilerini karşılayacak yeni düzenlemeler yapacaklarını belirtti. Şirketin bu adımları, çalışanları yeniden ofise çekme ve iş performansını artırmak istediğini işaret ediyor.
Kaynak: Haber Merkezi