Reuters’te yer alan habere göre, ortak girişim bunun yerine Almanya’nın Eisenach kentinde Opel modelleri üreten bir Stellantis fabrikasını ve Slovakya’daki Trnava fabrikasını B10 elektrikli crossover için alternatif üretim yerleri olarak kullanmayı öngörüyor.
EKSTRA GÜMRÜK VERGİSİNDEN ETKİLENDİ
Stellantis ve Leapmotor’un üretim planlarındaki değişikliğin, Çin hükümetinin otomobil üreticilerine Çin yapımı elektrikli araçlara ekstra gümrük vergisi uygulanmasını destekleyen Avrupa ülkelerindeki büyük yatırımları durdurmalarını söylemesinin ardından yapıldığı belirtildi. Ortaklardan konuyla ilgili olarak resmi olarak henüz bir açıklama gelmedi.
B10 SUV, Stellantis ve Leapmotor girişiminin B serisinin bir parçası olarak piyasaya sürülecek birçok modelden ilki. Kia EV3 ve Renault 4’e rakip olarak 2025 yılında piyasaya çıkması beklenen B10, gelişmiş akıllı teknolojiler, ADAS sistemi ve kişiselleştirilebilir dijital kokpit içeren Leap 3.5 mimarisi üzerine inşa edilecek. Batarya ve güç rakamları ile ilgili henüz net bilgi açıklanmadı.
Kaynak: Haber Merkezi