Çinli otomobil devi BYD, bugün 10 milyonuncu otomobilini üretti!

BYD 18 Kasım’da, ürettiği 10 milyonuncu elektrikli aracını piyasaya sürerek ve yaklaşan 30. yıl dönümünü kutlayarak önemli bir dönüm noktasına imza attı.
BYD, yeni modellerinde 32 günde 6 bin 591 araçlık satış gerçekleştirdi BYD, yeni modellerinde 32 günde 6 bin 591 araçlık satış gerçekleştirdi

BYD 18 Kasım’da, ürettiği 10 milyonuncu elektrikli aracını piyasaya sürerek ve yaklaşan 30. yıl dönümünü kutlayarak önemli bir dönüm noktasına imza attı. Törende, BYD’nin kurucusu ve CEO’su Wang Chuanfu, şirketin son otuz yıldaki gelişim sürecinde kaydettiği başarıları değerlendirdi.

Kutlamaların merkezinde, yeni piyasaya sürülen Denza Z9 yer aldı. Bu kilometre taşını temsil eden aracın sahibi, tanınmış oyun geliştiricisi Game Science’ın kurucusu ve CEO’su Feng Ji oldu. Feng Ji, “Black Myth: Wukong” oyunuyla dikkat çekiyor. Bu yılın başlarında BYD, oyunun özel otomotiv marka ortağı olarak Game Science ile bir iş birliği anlaşması yapmıştı.

Wang Chuanfu, BYD’nin hikayesinin 1995 yılında Shenzhen’de başladığını belirtti. O dönem yalnızca 20 çalışanı ve 2,5 milyon yuan (345,000 USD) başlangıç sermayesi olan şirket, bugün dünyanın en büyük NEV üreticisi konumuna yükseldi ve dünya genelinde 900,000’den fazla kişiye istihdam sağlıyor.

İlk olarak şarj edilebilir pillere odaklanan BYD, 1998 yılında bu alanda dünyadaki ikinci en büyük üretici haline geldi. 2000 yılında ise Motorola ve Nokia gibi devlere pil tedarik etmeye başladı, bu da şirketin sektör içindeki itibarını artırdı.

2003 yılında otomotiv sektörüne adım atan BYD, o yıl Xi’an Qinchuan Automobile’ı satın aldı. İlk otomobili 2004 yılında üretti: 316 modeli. Ancak düşük bayi ilgisi nedeniyle bu model kısa sürede piyasadan çekildi. 2005 yılında ise BYD F3, kendi geliştirdiği ilk araç olarak tanıtıldı ve aylık 10,000’den fazla satış yaparak tüketici tarafından hızla benimsendi.

BYD, 2008 yılında ilk elektrikli aracı F3e’yi piyasaya sürerek NEV pazarına giriş yaptı. 2020 yılında Blade Battery’yi ve hibrit DM platformunu tanıtarak alandaki hakimiyetini daha da pekiştirdi.

16 Kasım 2022’de, BYD 3 milyonuncu NEV’ini – saf elektrikli BYD Seal – üretti. 9 Ağustos 2023’te ise 5 milyonuncu NEV’ini piyasaya sürerek sektörde bir rekora imza attı. Eylül 2024’e kadar 9 milyon NEV üretimine ulaşan BYD, bu başarısıyla global anlamda bu dönüm noktasına ulaşan ilk otomobil üreticisi oldu. Şirket, yalnızca iki ay içinde 10 milyonuncu NEV’ini piyasaya sürdüğünü açıkladı.

Kutlamalar kapsamında, BYD tarihini yansıtan bir sergi düzenlendi; sergide ilk F3 modelinden, en son üretimi Yangwang U9’a kadar birçok araç sergilendi.

BYD, araştırma ve geliştirmeye sürekli yatırımlar yaparak Blade Battery, DM hibrit sistemi ve e-Platform 3.0 Evo gibi öne çıkan teknolojileri ile sektördeki rekabet avantajını artırıyor. Yangwang U9’un Nürburgring’deki tur sonuçları, şirketin mühendislik başarılarının bir göstergesi olarak öne çıkıyor.

Benzersiz bir şekilde dikey entegrasyona sahip olan BYD, araç bileşenlerinin %70’inden fazlasını kendisi tedarik ediyor. Bu yaklaşım, üretim maliyetlerini düşürmek ve kar marjı sağlamak için tedarik zincirini sıkı bir şekilde kontrol etmesine olanak tanıyor. Ayrıca BYD, araçlarını ihraç etmek amacıyla kendi nakliye hizmetini de işletiyor.

BYD, elektronik, ticari ve tüketici araçları, yenilenebilir enerji ve raylı ulaşım gibi alanlarda genişlemeye devam ederek NEV sektöründe küresel bir lider konumuna ulaştı. Şirket, Çin pazarında önemli bir konumda bulunurken, operasyonlarını dünya genelinde hızla genişletmeye devam etmektedir.

Kaynak: Haber Merkezi