BYD Türkiye fiyatları beklentileri karşılamadı! Beklenen satışı yapabilecek mi?

Türkiye’de merakla beklenen Çinli otomobil devi BYD’nin nihai fiyatları beklentilerin üstünde olmasıyla hayal kırıklığı yarattı.

16 Kasım 2024 Cuma günü Çinli otomobil devi BYD’nin Türkiye lansmanı gerçekleştirildi. BYD, Avrupa’da ve Dünya’da sevilen modelleri Atto 3, Dolphin, Seal u DM-i ve Seal U modelinin fiyatlarını da resmi web sitesi üzerinden açıkladı.

Türkiye’nin 8 Temmuz 2024 tarihinde aldığı kararla birlikte Çinli otomobiller doğrudan yatırım yapmazsa ek gümrük vergisi uygulanacak. BYD’nin, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile BYD arasında imzalanan anlaşması kapsamında Türkiye’de Manisa OSB’de 1 milyar dolarlık yatırım yapmasıyla fiyatların ucuz olması bekleniyordu. Ancak açıklanan fiyatlar beklentileri karşılamadı. BYD’nin açıklanan yüksek fiyatlarından distribütörler sorumlu tutuldu. Çinli devin teşvikten yararlanacağından fiyatlarının uygun olması bekleniyordu ancak açıklanan fiyatlar hayal kırıklığı yaşattı.

BYD, Aralık ayında 2 yeni modelini daha Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. E-SUV sınıfında yer alan Han ve D Sedan sınıfında yer alan Seal modelleri de satışa sunulacak. Toplamda 6 modelle pazar lideri olmayı hedefleyen BYD’nin fiyatları beklentileri karşılamadığından bu hedefleri karşılayıp karşılayamayacağı merak konusu oldu. Çünkü nihai (teşvikli) fiyatlar olmasına rağmen fiyatların uygun olmaması tepki konusu oldu. İşte BYD’nin resmi web sitesi üzerinden yayımladığı modelleri ve fiyatları;

  • BYD Dolphin: 1.280.000 TL
  • BYD Atto 3: 1.490.000 TL
  • BYD Seal U EV: 1.790.000 TL
  • BYD Seal U DM-i: 1.850.000 TL

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, “Showroomlarımızda, 4 yeni modelimizle toplamda 6 modeli müşterilerimizle buluşturacağız. Önümüzdeki yılla birlikte BYD’nin büyümesi hız kazanacak. Böylece, üç yıl içerisinde binek otomobil pazarında en çok satış yapan ilk üç markadan biri olmayı hedefliyoruz” demişti. Uygun fiyatlı ve kaliteli otomobil almak isteyenlerin beklediği BYD rekabetçi fiyattan oldukça uzak olduğundan bekleyenleri hayal kırıklığına uğrattı.

Ergün, yıl sonu satış hedefini revize etti. 10 bin satış hedefi olan şirketin 35-40 günlük bir süre içinde yaklaşık 6 bin araç teslim etmeyi planladığını söyledi. Türkiye otomotiv pazarındaki gelişmeleri değerlendiren Ergün, “Geçen seneye paralel bir kapanış bekliyoruz” dedi. Elektrikli araçların özellikle son çeyrekte pazarın önemli bir parçası olacağını düşündüklerini belirtti.

Proje kapsamında, inşaat aşamasında ortalama 2.500 kişi, işletme sürecinde ise 3 vardiya şeklinde toplam 12 bin kişi çalıştırılması planlanıyor. İnşaatın, gerekli izinlerin tamamlanmasının ardından 2025’te başlaması ve aynı yılın sonunda veya 2026’nın ilk çeyreğinde tamamlanması bekleniyor. 2025’in son çeyreğinde makine ve ekipman kurulumlarının başlanması ve 2026’nın ilk çeyreğinde tamamlanarak üretime geçilmesi öngörülüyor.

BYD yetkilileri, Türkiye’nin stratejik konumunun ve gelişmiş sanayi altyapısının, bu yatırım kararında etkili olduğunu belirtti. Manisa’daki fabrikanın, BYD’nin Avrupa pazarına yönelik üretim ve dağıtım operasyonlarını desteklemesi bekleniyor. Bu yeni tesis, elektrikli araçların yanı sıra batarya üretimi gibi ileri teknoloji ürünlerin de üretiminde rol alacak.

Ergun, “BYD’nin devasa üretim tesisi, markanın Avrupa’da büyümesi için en önemli merkezlerden biri olacak. Manisa’da tesisin inşa edileceği ilgili alanı ziyaret ettik ve başlangıçta 150 bin araç kapasitesiyle yapılacak tesisin arsası genişlemeye müsait olarak planlandı. Buradaki tesiste, elektrikli ve plug-in hibrit modellerinin üretimi gerçekleştirilecek.” diye konuştu. 

Kaynak: Haber Merkezi