Fransız otomobil devi Citroen ve alt grup markası olan DS hava yastığı kriziyle gündemde. Fransa Ulaştırma Bakanlığı hava yastığındaki arızalar nedeniyle Fransa’da 1 diğer ülkelerde 11 kişi hayatını kaybettiğini duyurdu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fransa’nın kuzeyinde yaşayan 2008-2013 yılları arasında tescil edilmiş C3 ve DS 3 model araçların 236 bin 900 sahibinden, hava yastıkları değiştirilene kadar araçlarını kullanmamaları gerektiğini belirtti. Citroen ve DS, 2024 başında Güney Avrupa ve Mağrip ülkelerinde “Dur Sürüş” adıyla geri çağırma kampanyası başlatmış ve Citroën ve DS’in ana şirketi Stellantis’e göre, bu kampanya kapsamında sıcaklık ve nem faktörlerinin etkisiyle hava yastıklarının bozulma riski göz önünde bulundurularak harekete geçilmişti.
FRANSA’NIN GERİ KALANINA GENİŞLETME KARARI ALINDI
Lyon-Clermont-Ferrand hattının kuzeyinde kalan bölgelerde de benzer bir çağrı yapıldı. Loire-Atlantique bölgesinde bir araç üzerinde gerçekleştirilen testlerin ardından, Citroen ve DS’nin ana şirketi Stellantis, önlem olarak immobilizasyon kararını Fransa’nın geri kalanına genişletme kararı alındı.

Stellantis grubunun bir sözcüsü, birçok sürücünün haftalarca yolda kalmasına neden olan 2024 kampanyasının aksine, üreticinin artık yeterli sayıda yedek hava yastığına sahip olduğunu ve bayilerin bunları “hemen” takabileceğini söyledi. Grup ayrıca Fransa’daki sekiz fabrikasını (Rennes, Poissy, Sochaux, Mulhouse, Trémery, Charleville-Mézières, Hordain, Douvrin) müşterilerinin bu mağduriyetini karşılamak için harekete geçirdi. Stellantis’e göre, Ocak ayında Fransa’nın kuzeyinde bildirimde bulunulan 73 bin 800 kişiden 42 bin 400’ü onarım için kayıt yaptırdı ve 17 bin 600 araba servise verildi.
400 BİNDEN FAZLA ONARIM YAPILDI
İlk geri çağırma dalgası kapsamında Nisan 2024’ten bu yana, söz konusu bölgelerde 2009-2019 yılları arasında satılan 530 bin Citroen C3 ve DS3’ün 400 binden fazlası onarıldı. Öte yandan Ulaştırma Bakanlığı, yurt dışındaki Citroen kullanıcılarının bilgilendirilmesi için kampanya da başlattı.

2014-2019 MODEL CİTROEN’LER İÇİN YENİ GERİ ÇAĞIRMA
Stellantis, 2014-2019 yılları arasındaki Kuzey Fransa ve diğer Avrupa ülkelerinde (Almanya, Avusturya, İsviçre vb.) satılan araçların geri çağırma dalgalarına tabi tutulacağını, ancak bunların immobilizasyon olmadan yapılacağını belirtti.
MADDİ TAZMİNAT TALEP EDİLDİ
Aynı zamanda, bazı C3 sahipleri Stellantis’e karşı “başkalarının hayatlarını tehlikeye atma” ve “aldatıcı ticari uygulamalar” iddiasıyla şikayette bulunarak maddi tazminat talep ettiler.

2014 YILINDA DÜNYA ÇAPINDA KRİZ YARATTI
Takata hava yastığı skandalı, 2014 yılında dünya çapında büyük bir kriz yarattı. Japon üreticinin iflasına yol açan skandal, birçok otomobil üreticisinin milyonlarca aracı geri çağırmasına neden oldu ve bu süreç hala devam ediyor.
Kaynak: Haber Merkezi