Türkiye’de satılan ünlü meyve suyu markası iflasın eşiğinde!

Dünyanın önde gelen meyve suyu markalarından Tropicana üretim ve finansal krizle karşı karşıya kaldı.
Türkiye'de satılan ünlü meyve suyu markası iflasın eşiğinde! Türkiye'de satılan ünlü meyve suyu markası iflasın eşiğinde!

ABD’de 1947’de kurulan ve portakal suyu üretiminde devrim yaratan Tropicana, son yıllarda büyük finansal zorluklarla karşı karşıya. Florida’daki güçlü kasırgalar ve ormanlık alanları etkileyen hastalıklar, markanın en temel hammaddesi olan portakal üretimini ciddi şekilde sekteye uğrattı. Büyük bir üretim kaybı yaşayan markanın, portakal üretiminde son 88 yılın en düşük seviyesine düşmesinin beklendiği belirtildi.

Tropicana geçtiğimiz çeyrekte %4’lük bir gelir kaybı yaşarken, net kârı %10 azaldı. Şirketin çoğunluk hissesine sahip olan PAI Partners, 30 milyon dolarlık acil bir kredi sağlarken azınlık hisseye sahip PepsiCo, yatırımının değerini 135 milyon dolar düşürdü. İklim değişikliği ve meyvelerdeki hastalıklar, markayı zorlu bir duruma sokarken, iç değişiklikler de şirketin imajını zorladı. Tüketiciler, portakal suyunun yüksek şeker içeriğinden kaçınarak daha sağlıklı alternatiflere yöneldiler. Marka, bu talebe karşılık vererek 2023’te sıfır şekerli portakal suyu serisi ve gazlı içecekler gibi yeni ürünler piyasaya sürdü. Ancak markanın 80 yıl boyunca portakal suyu ile özdeşleşmiş olması, bu geçişi zorlaştırdı.

Tropicana, yıllar önce ‘yeniden markalaşma’ sürecinde ambalaj tasarımında yeniliğe gitti ve şişe boyutunu küçültme kararı aldı. Fiyatları artırmamak adına 52 ons’luk şişeyi 46 ons’a düşüren şirket, sadık müşterileri tarafından bu karar “hile” olarak değerlendirildi.

Tüm bu zorluklar karşısında Tropicana, iklim değişikliği, hastalıklar, yüksek fiyatlar ve değişen tüketici tercihlerinin etkisiyle büyük bir krizle karşı karşıya kaldı.

Kaynak: Haber Merkezi