Erdoğan Eurofighter desteği için Merz ile görüşecek!

Türkiye gündemi yoğun: Eurofighter talepleri, milli savunma atılımları, ekonomik beklentiler ve sosyal değişimler mercek altında. Cumhurbaşkanı Erdoğan Almanya Başbakanı Friedrich Merz ile bir araya gelerek Türkiye’nin Eurofighter Typhoon savaş uçakları alımı konusunda Almanya’dan destek arayacak.
Eurofighter savaş uçağına bir adım daha yaklaşıldı! Eurofighter savaş uçağına bir adım daha yaklaşıldı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NATO Zirvesi kapsamında Almanya Başbakanı Friedrich Merz ile bir araya gelerek Türkiye’nin Eurofighter Typhoon savaş uçakları alımı konusunda Almanya’dan destek arayacak. Edinilen bilgilere göre Erdoğan, Almanya’dan yalnızca Eurofighter değil, aynı zamanda Leopard tankları, Alman yapımı denizaltılar ve yedek parça tedariki de talep edecek.

Türkiye’nin özellikle Eurofighter’ın Tranche 4 modelini ve eski versiyonlarını envanterine katmak istediği belirtilirken, bu alımın yaklaşık 10 milyar Euro civarında bir maliyete sahip olması bekleniyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Berlin’in savunma ticaretine engel koymasının doğru olmadığını vurgulayarak, Avrupa ile savunma bağlarını güçlendirmek istediklerini dile getirdi. Görüşmelerde ayrıca F-35 ve F-16 uçaklarıyla ilgili taleplerin de gündeme gelmesi bekleniyor.

TÜBİTAK tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Elektronik Destek Podu (EDPOD), Türk Hava Kuvvetleri envanterine resmen dahil oldu! F-16 uçaklarına entegre edilen EDPOD, düşman radarlarını algılama, tehditleri tanıma ve kaydetme yeteneğiyle dikkat çekiyor. Sistem sayesinde yüksek veri kaydı ve hassas konum belirleme yapılabiliyor.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, bu önemli gelişme için “Türkiye dışa bağımlılığını azaltacak” açıklamasını yaparken, Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün ise EDPOD’un milli teknolojilerle güçlendirilen kritik bir sistem olduğunu belirtti. Bu gelişme, Türkiye’nin elektronik harp kabiliyetlerini zirveye taşıyacak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Paris Air Show Fuarı’na katılan TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, milli muharip uçağımız KAAN ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Demiroğlu, KAAN için yerli olarak geliştirilen motorun entegrasyonunun 2032 yılında yapılacağını duyurdu. Erken testlere ise 2026’da başlanacak. Motorun tasarımında gelişmiş teknoloji ve yüksek sıcaklığa dayanıklı malzemelerin kullanılacağı ifade edildi.

Demiroğlu ayrıca, Endonezya’ya yapılacak teslimatların 2030’da, KAAN’ın ise Türk Hava Kuvvetleri’ne 2028’de teslim edileceğini sözlerine ekledi. Bu açıklamalar, KAAN projesinin takviminde önemli bir netlik sağlarken, milli havacılık ve savunma sanayii açısından büyük bir heyecan yarattı.

Türkiye ve Fas, mevcut 5 milyar dolarlık ticaret hacmini artırmak amacıyla “Kazan-Kazan” prensibiyle yeni bir döneme adım atıyor. Ticaret Bakan Yardımcısı Mustafa Tuzcu, Serbest Ticaret Anlaşması çerçevesinde ekonomik iş birliğinin daha da güçleneceğini vurguladı.

Türk firmalarının Fas’taki yatırımları şimdiden 1 milyar doları aşarken, müteahhitlik projelerinde ise 4,3 milyar dolarlık iş tamamlandı. Hatta Fas’ın 2030 Dünya Kupası projelerinde de Türk firmalarının yer alacağı belirtildi. Faslı Bakan Yardımcısı Ömer Hacı ise, Türk yatırımcılar için Fas’ın önemli bir fırsat olduğunu dile getirdi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Haziran ayında enflasyon beklentilerindeki düşüşü değerlendirdi. Bakan Şimşek, hane halkının 12 ay sonrası enflasyon beklentisinin 7 puan azaldığını belirtti. Piyasa beklentilerindeki düşüş devam ederken, Bakan petrol fiyatlarındaki gerilemenin enflasyona olumlu katkı sağladığını vurguladı.

Bakan Şimşek, “Enflasyon ataleti kırıldı, ekonomik programın etkilerini görmeye devam edeceğiz” diyerek, enflasyonla mücadelede kararlılığın sürdüğünü ve ekonomik programın etkili bir şekilde ilerlediğini ifade etti.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), 2024 yılına ait Avrupa Birliği Gelir ve Yaşam Koşulları İstatistikleri’ni yayımladı. Açıklanan verilere göre, Türkiye, incelenen 29 ülke arasında yoksulluk riski en yüksek ülke oldu.

Türkiye’de yoksulluk riski altındaki nüfusun oranı yüzde 22,6 olarak ölçülürken, bu rakamın yaklaşık 18 milyon 675 bin kişiye tekabül ettiği belirtildi. Türkiye’yi yüzde 21,7 ile Bulgaristan ve yüzde 21,6 ile Letonya takip etti.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemleri için büyük bir batarya yatırımına onay verdi. Bu dev yatırım, İstanbul, Kocaeli ve İzmir’de hayata geçecek.

Kurulacak 3 tesiste, elektrikli araç bataryaları, şebeke ölçekli enerji depolama üniteleri ve iletişim altyapısı için kritik batarya sistemleri üretilecek. 2025 yılının ikinci yarısında faaliyete geçmesi planlanan fabrikalardan toplam 20 gigavatsaat üretim yapılması bekleniyor. Bu yatırım, Türkiye’nin enerji depolama ve elektrikli araç ekosisteminde önemli bir rol oynamasını sağlayacak.

Türkiye’nin yerli ve milli otomobili Togg’un yeni modeli T10F için geri sayım başladı! T10F’in 2025 yılı sonunda satışa sunulması bekleniyor. Fastback tasarımıyla dikkat çeken yeni model, kullanıcılarına iki farklı batarya seçeneği sunacak.

Tek şarjla 600 kilometre menzile ulaşabilen uzun menzilli versiyonu ve daha uygun fiyatlı standart menzilli seçeneği bulunacak. Ayrıca, her iki versiyonda da tek motor arkadan itiş ve çift motor dört çeker seçenekleri mevcut olacak. İlk kez 2024 TEKNOFEST Adana’da görücüye çıkan Togg T10F, yakında yollara çıkacak.

Ticaret Bakanlığı, yetki belgesiz ikinci el araç ticareti yapanlara karşı denetimlerini sıkılaştırdı. Yapılan açıklamaya göre, 101 kişi ve kuruluşa toplam 72 milyon lira tutarında ceza kesilirken, kesilen toplam ceza miktarı 102 milyon liraya ulaştı.

Bakanlık, denetimlerin artarak süreceğini bildirdi. Türkiye genelinde 72 bin 726 işletmeye yetki belgesi verildiği belirtilirken, kayıt dışı satışlara karşı caydırıcı cezaların devam edeceği vurgulandı. Bu adımlar, ikinci el araç piyasasında şeffaflığı ve güveni artırmayı hedefliyor.

Z Kuşağı, iş hayatında sadece maaş değil, aynı zamanda konfor ve özgürlük de talep ederek işverenleri şaşırtıyor. Z Kuşağı gençleri, iş yerlerinde uyku odası ve oyun alanı gibi imkanlar arıyor.

Haftada 4 gün mesai isteyen bu gençlerin, 80 ila 100 bin lira maaş beklentisi içinde olduğu belirtiliyor. Özellikle dijital ve yaratıcı sektörlerde bu taleplerin karşılanmaya başlandığı görülüyor. Uzmanlar, Z Kuşağı’nın iş hayatında sadakatten çok, yaptıkları işte anlam arayışında olduğunu ifade ediyor. Bu durum, işverenlerin genç yetenekleri çekmek ve elde tutmak için yeni stratejiler geliştirmesini gerektiriyor.

Kaynak: Haber Merkezi