Faizsiz kredi fırsatlarında limitler yükseldi

Nakit ihtiyacı olanlar için bankaların faizsiz kredi limitleri 85 bin TL’ye kadar güncellenirken, bu krediler genellikle 3-6 ay gibi kısa vadelerle sunuluyor. Yeminli Mali Müşavir Ahmet Kurtuluş, bu kampanyaların bankaların yeni müşteri kazanma stratejileri olduğunu ve sigorta/dosya masrafı gibi ek ücretlere dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor.
Faizsiz kredi fırsatlarında limitler yükseldi Faizsiz kredi fırsatlarında limitler yükseldi

Bir zamanlar 45-50 bin TL civarında dolaşan faizsiz kredi limitleri, hızla 75 bin TL’ye kadar yükselerek pek çok kişinin imdadına yetişti. Bu limit artışı, özellikle küçük meblağlı nakit sıkışıklığı yaşayanlar için büyük kolaylık sağlıyor. Bankalar, hem yeni müşteri kazanmak hem de mevcut müşterilerini memnun etmek adına bu tür kampanyaları sıkça düzenliyor.

Bankalarda geçtiğimiz aylarda en yüksek faizsiz kredi limiti 75 bin TL’ye kadar yükselmişti. Gelinen süreçte bazı özel bankalar limiti daha da yukarı çekti.

Milliyet’in haberine göre bazı bankalar yeni müşterilere özel 60.000 TL 3 ay vadeli ihtiyaç kredisi ve 25.000 TL 3 ay vadeli taksitli avans ile toplamda 85 bin TL’lik tutar faizsiz bir şekilde kullandırılıyor.

Öte yandan faizsiz kredilerde vadeler de kısa oluyor. Daha çok 3 ile 6 ay vade ile sınırlandırılmış şekilde kredi kullandırılıyor. Yeminli Mali Müşavir Ahmet Kurtuluş bu konuya ilişkin şu açıklamaları yaptı:

“Yeni müşteriler bulabilmek, müşteri portföylerini genişletmek ve kredi hacimlerini artırabilmek için bankalar zaman zaman bu tür kampanyalar düzenleyebiliyorlar”.

Kurtuluş, “Burada koşullara dikkat edilmesi önemlidir. Bazı bankalar 0 faiz diyerek müşteriyi kendine çekebiliyor. Ancak müşterilerine sigorta ve dosya masrafı adı altında yine de yüksek tutarlar yansıtabiliyorlar. Halihazırda müşteri olanları bu kampanyalardan yararlandırmıyorlar. Bir pazarlama taktiği olarak sunulan bu çalışmalardan faydalanılmalı, ancak koşullar dikkatlice incelenmelidir. Bankaların uzun vadeli hedeflerinden birisi de sizin kredi kullanım alışkanlığını elde etmeniz ve bir sonraki kredi ya da kredilerinizi kullanmak zorunda kalmanızdır. Tüketiciler bunu bilerek hareket etmelidir” dedi.

Bu aslında bankaların bir pazarlama çalışmasıdır. Bu tür kampanyalar için yılın 3’er aylık dönemlerinin takip edilmesi gerekiyor ifadelerine yer veren Kurtuluş, “Bankalar çeyrek hedeflerini tutturabilmek için bu tarz kampanyalar düzenleyebiliyorlar. Üçüncü çeyrek dediğimiz Eylül ayında yine bu tarz kampanyalar düzenlenecektir ve limitler de bir miktar da olsa artırılacaktır” dedi.

Kaynak: Sputnik