Ucuz e-ticaret platformu Temu, Washington ile Pekin arasındaki geçici ticari ateşkes sonrası Çin’den ABD’ye doğrudan sevkiyatlarına yeniden başladı. Trump yönetiminin agresif gümrük vergilerinin etkisiyle durdurulan hizmet Temmuz ayında tekrar devreye alındı.
Temu, Çinli tedarikçileri adına lojistik ve gümrük işlemlerini üstlenirken, ABD’deki reklam harcamalarını da artırdı. Ancak 29 Ağustos itibarıyla tüm ülkeler için muafiyetin sona ermesi, düşük maliyetli ithalat üzerinde yeni fiyat baskısı yaratacak
TEMU SEVKİYATLARI BAŞLADI
Şirket, Mayıs ayında askıya aldığı tam yönetimli nakliye hizmetini Temmuz ayında yeniden devreye aldı. Bu hizmet, Temu’nun düşük maliyetli iş modelinin temel unsurlarından biri olarak Çinli tedarikçileri adına lojistik ve gümrük işlemlerini üstlenmesine olanak tanıyor.
PAZARLAMA BÜTÇESİ ÇEYREK SEVİYELERDE
Şangay merkezli PDD Holdings’e bağlı Temu, Smarter Ecommerce verilerine göre ABD’deki reklam harcamalarını da yeniden artırdı. Şirketin pazarlama bütçesinin, ilk çeyrek seviyelerine yaklaştığı bildiriliyor.
90 GÜN ERTELENDİ
Temu, Başkan Donald Trump’ın Nisan ayında 800 doların altındaki Çin malları için de minimis muafiyetini kaldırarak bu malları yüzde 100’ü aşan gümrük vergilerine tabi tutma kararıyla büyük darbe almıştı. Bu süreçte kısa süreliğine ABD’li tedarikçilerden ürün sağlamaya yönelmişti.
Ancak Mayıs ayındaki görüşmelerin ardından ABD yönetimi, Çin mallarına uygulanan gümrük vergisini 90 gün süreyle yüzde 30’a, küçük paketlere uygulanan vergiyi ise yüzde 54’e indirmeyi kabul etti. Bu erteleme şimdi 90 gün daha uzatıldı.
Kaynak: Haber Merkezi