Salesforce, müşteri destek departmanında 4.000 kişiyi işten çıkardı. CEO Marc Benioff, yapay zekâ destekli sistemlerin verimliliği artırdığını ve ‘Agentforce’ adı verilen botların vaka sayısını düşürdüğünü açıkladı. Ancak uzmanlar, teknoloji şirketlerinin yapay zekâyı işten çıkarmalara gerekçe göstererek yatırımcıları etkilemeye çalıştığını savunuyor.
YAPAY ZEKA İŞ AZALTTI
Şirketin ‘Agentforce’ adını verdiği yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri botlarının, vaka sayısını ciddi şekilde azalttığını ve bu nedenle yeni işe alımlara gerek kalmadığını vurguladı.
Benioff’un açıklamaları, Salesforce’un kısa süre önce yapay zekânın iş gücünün yüzde 50’sini yerine getirebildiğini duyurmasının ardından geldi.
Şirketin müşteri desteğinde önemli ölçüde yapay zekâya yönelmesi, teknoloji sektöründe iş yapış şekillerini kökten değiştiriyor.
UZMANLAR NASIL DEĞERLENDİRDİ?
İnsan kaynakları danışmanı Laurie Ruettimann, yapay zekânın yalnızca Salesforce’ta değil birçok sektörde işleri dönüştürdüğünü belirterek, çalışanların yeni beceriler edinmesi gerektiğini söyledi.
Ancak analist Ed Zitron, teknoloji şirketlerinin pandemide yaptıkları “aşırı işe alımları” gizlemek için yapay zekâyı bir bahane olarak kullandığını ve yatırımcıları etkilemeye çalıştığını öne sürdü.
Kaynak: Dünya