Otomotiv dünyasında veda: 2026’da üretimi duracak modeller

Otomotiv endüstrisi, elektrikli araçlara geçişin hızlanmasıyla büyük bir değişim yaşıyor. Geleneksel içten yanmalı motorlu birçok model, ya düşük satış performansları nedeniyle ya da elektrikli versiyonlarına yer açmak için üretim bandından çekiliyor. 2025 yılında 30’dan fazla modelin üretiminin durdurulmasının ardından, 2026 yılına girerken de benzer sayıda araç piyasadan çekilmeye hazırlanıyor.
Otomotiv dünyasında veda: 2026'da üretimi duracak modeller Otomotiv dünyasında veda: 2026'da üretimi duracak modeller

Otomotiv endüstrisi, elektrikli araçlara doğru büyük bir dönüşüm yaşıyor ve bu geçişin en somut kanıtlarından biri de yollardan çekilen ikonik modeller oluyor. Düşük satış performansı ya da yeni elektrikli versiyonlara yer açmak gibi nedenlerle, 2026 yılına girerken birçok popüler otomobil artık üretimden kalkıyor. Bu durum, hem otomobil tutkunlarını hem de sektörü yakından ilgilendiren tarihi bir değişimin habercisi niteliğinde.

Bu dönüşümün en dikkat çekici örneklerinden biri Porsche cephesinde görülüyor. Güçlü satış rakamlarına sahip olmalarına rağmen, efsanevi spor otomobiller 718 Boxster ve 718 Cayman, tamamen elektrikli versiyonlarına geçiş yapmak için tarihe karışıyor. Benzer şekilde, dünyanın en çok satan modellerinden biri olan Porsche Macan’ın içten yanmalı versiyonu da, yerini elektrikli Macan’a bırakıyor.

Lüks otomobil üreticileri de gelecek planlarını yeniden şekillendiriyor. BMW, X4, 8 Serisi (Coupe, Gran Coupe, Cabrio) ve M8 Competition gibi prestijli modellerini üretimden kaldırıyor. Audi tarafında ise A7, S7 ve A4 modelleri, markanın yeni nesil elektrikli A4 serisi için sahneden çekiliyor. Mercedes-Benz ise ürün gamını sadeleştirme politikası kapsamında GLC Coupe ve GLE Coupe varyantlarını sonlandırabilir.

Amerikan pazarında uzun yıllardır popüler olan Japon sedanları da bu değişimden nasibini alıyor. Nissan, Altima ve Versa modellerini geleceğe taşımama kararı aldı. Honda’nın lüks markası Acura, satış performansı beklentilerin altında kalan TLX‘i durdururken, yerine yeni bir elektrikli crossover olan RSX’i hazırlıyor. Lexus da, LC Hybrid ile RC ve RC F coupe modellerini üretimden kaldırarak bu trende katılıyor.

Amerikan markaları da model gamlarında radikal kararlar alıyor. Cadillac, XT4 ve XT6 modellerini sonlandırarak odağını Escalade ve elektrikli versiyonlarına kaydırıyor. Chevrolet, satış grafiği düşen Blazer’ın benzinli versiyonunu bırakıp tamamen elektrikli versiyonuna ağırlık veriyor. Ford’un güçlü satışlara sahip modeli Escape bile, bazı eyaletlerde satıştan kaldırılıyor.

Genesis, düşük satış rakamları nedeniyle elektrikli G80 modelinin üretimini durduruyor. Volvo ise Çin pazarına odaklanırken, ABD’deki S60, S90, V60 Polestar ve V90 modellerine veda ediyor.

  • Acura: TLX
  • Audi: A7, A4 (mevcut model), S7
  • BMW: X4, 8 Serisi (Coupe & Gran Coupe & Cabrio), M8 Competition, XM (baz versiyon)
  • Cadillac: XT4, XT6
  • Chevrolet: Blazer (benzinli versiyon)
  • Ford: Escape (belirli eyaletlerde)
  • Genesis: Electrified G80
  • Infiniti: QX50, QX55
  • Lexus: LC Hybrid, RC, RC F
  • Mercedes-Benz: GLC Coupe, GLE Coupe
  • Nissan: Altima, Versa
  • Porsche: 718 Boxster, 718 Cayman, Macan (içten yanmalı versiyon)
  • Subaru: Legacy
  • Volvo: S60 (ABD), S90 (ABD), V60 Polestar Engineered, V90

Kaynak: Haber Merkezi