Kuru meyve ihracatı 1,2 milyar doları geçti

Türkiye, yılın ilk dokuz ayında 144 ülke ve serbest bölgeye kuru meyve ve mamulleri ihraç ederek ekonomiye önemli katkı sağladı. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerine göre, Ocak-Eylül döneminde 243 bin 544 ton kuru meyve ve mamulü satılarak karşılığında 1 milyar 222 milyon 630 bin dolar gelir elde edildi.
Kuru meyve ihracatı 1,2 milyar doları geçti Kuru meyve ihracatı 1,2 milyar doları geçti

Türkiye, yılın ilk 9 ayında kuru meyve ve mamulleri ihracatında 144 ülke ve serbest bölgeye ulaşarak 1 milyar 222 milyon doların üzerinde gelir elde etti; hafif düşüşe rağmen sektör, yıl sonu için çıtayı 1,9 milyar dolara yükseltti. Ancak geçen yılın aynı dönemine kıyasla ihracat gelirinde yüzde 1,7’lik bir düşüş kaydedildi. Geçen yıl Ocak-Eylül döneminde bu rakam 1 milyar 243 milyon 975 bin dolar seviyesindeydi.

Sektörün en çok gelir getiren ürünü kuru üzüm oldu. Kuru üzüm ihracatından 365 milyon 928 bin dolar gelir elde edilerek zirvedeki yerini korudu. Bu ürünü, 217 milyon 55 bin dolar ile kuru kayısı ve 203 milyon 17 bin dolar ile kuru incir takip etti. Kuru incir, Antep fıstığı ve kuru üzüm ürün gruplarının geçen yılki seviyelerini koruduğu ve hatta bir miktar üzerine çıktığı belirtildi.

Türk kuru meyve ve mamullerinin en büyük pazarı, toplam pazar payının yüzde 42,5’ini oluşturan Avrupa Birliği (AB) ülkeleri oldu. AB ülkelerine yapılan dış satımdan 540 milyon 142 bin dolar gelir sağlandı.

Ülke bazında en çok ihracat yapılan ülkeler sıralamasında ise Almanya başı çekti. Almanya’ya 159 milyon 88 bin dolarlık kuru meyve satışı gerçekleştirildi. Almanya’yı 150 milyon 340 bin dolar ile İngiltere ve 141 milyon 222 bin dolar ile ABD izledi.

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kuraklık ve zirai don gibi olumsuzluklara rağmen büyük bir düşüş yaşanmadığını vurguladı.

Çıkmaz, “Kalitemizden ödün vermediğimiz için bizim ürünlerimize her zaman talep oluyor. Biz farklı pazar arayışları ve tanıtım faaliyetlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz,” dedi. Sektörün yıl sonu hedefi ise yüksek tutuldu. Başkan Çıkmaz, yıl sonu için 1,9 milyar dolar seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

12 − 11 =