YILDIZ HOLDİNG’DEN 2,5 MİLYAR LİRALIK YATIRIM HEDEFİ

Yıldız Holding 2022’de 2,5 milyar liralık yurt içi yatırım hedefliyor.

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, holdingin borcunu 6,5 milyar dolardan 1,7 milyar dolara indirdiklerini belirterek, bu yıl yurt içinde 2,5 milyar lira yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. Ekonomi basınıyla sohbet toplantısında bir araya gelen Ülker, yaptığı açıklamada, odaklanma stratejisiyle kârlı büyümesini sürdüren Yıldız Holding’in, güçlü finansal performansıyla ve istikrarla Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ettiğini bildirdi.

Son 10 yılda yürüttükleri stratejilerden bahseden Ülker, Godiva ile global oyunculuğa geçtiklerini ancak büyüme projeksiyonlarının her zaman Türkiye’yi merkezde tutan bir anlayışın etrafında geliştiğini anlattı.

SEKTÖRÜN LİDERİ

Ülker, sonraki süreçte United Biscuits’in satın alınmasıyla global markalarla büyümeye devam ettiklerini belirterek, globalde bisküvi üretiminde ikinci sırada olduklarını aktardı. Yıldız Holding’in gerek sektörünün lideri olan yabancı şirketlerle yaptığı iş birlikleriyle, gerekse yurt dışında stratejik satın almalarla global bir Türk şirketi haline geldiğini dile getiren Ülker, “Başka bir deyişle ‘üstünde güneş batmayan’ dev global bir Türk şirketi haline dönüştük.” diye konuştu.

“YILDIZ HOLDİNG TÜM DÜNYAYA ÜRÜN VE HİZMET SUNUYOR”

Ali Ülker, gıda ve perakende alanlarına odaklanan Yıldız Holding’in tüm dünyaya ürün ve hizmet sunduğunu belirterek, Birleşik Krallık, Fransa, ABD, İtalya, Nijerya, Mısır, Romanya, Suudi Arabistan, Hindistan, Brunei, Kazakistan ve Hollanda’daki tesislerde Türk Bayrağı ve Yıldız Holding logosunu taşıyan bayrakların dalgalandığını söyledi.

Türkiye’yi merkeze alan holdingin, satış ve ihracat gelirleriyle ülkeye ekonomik anlamda önemli katkı sağladığından bahseden Ülker, tecrübemizle büyüttüğümüz katma değerli işletmeleri, kârlılık seviyesi yüksek şirketler olarak sattıklarını ve ana işlere kaynak sağladıklarını bildirdi. Ülker, Yıldız Holding’in son yıllarda sattığı şirketlerden bahsederek, ana iş kolları olan gıda ve perakendeye odaklanarak daha yalın, kolay yönetilebilir bir yapıya geçtiklerini aktardı.

Holding bünyesinde 25’i yurt içinde olmak üzere toplam 46 fabrika bulunduğunu, 9 Ar-Ge merkezinde her yıl yüzlerce ürün ve proje geliştirildiğini, bu ürünlerin tüm dünyadaki tüketicilerin beğenisine sunulduğunu dile getiren Ülker, Kerevitaş, Besler ve Ülker Bisküvi’nin Ar-Ge ekiplerinin faaliyetlerinden bahsetti.

“CİROMUZ 100 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI”

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ülker, halihazırda sahip yurt içi ve yurt dışında yaklaşık 72 bin çalışana sahip olduklarını belirterek, bunların 61 bin 884’ünün Türkiye’de istihdam edildiğini söyledi. Ülker, holding bünyesinde 8 şirketin halka açık olduğunu, süreçlerin tamamen şeffaf ve bağımsız işlediğini, yönetici kadrosunun her geçen gün daha global bir hal almaya başladığını anlattı. Son 4 yılda cirolarının 2,3 kat artarak 2021 itibarıyla 100 milyar TL’ye yükseldiğini dile getiren Ülker, bu cironun yüzde 40’ının yurt dışı kaynaklı gelir olduğunu bildirdi.

Geçen yıl yurt içi ve yurt dışı toplam yatırımlarının 2,2 milyar TL’ye yükseldiği bilgisini veren Ülker, “Son 5 yılda yurt içi ve yurt dışı toplam yatırımımız 7 milyar TL oldu. Türkiye’deki şirketlerimiz için 2022 yılı bütçelenen yatırım tutarı 2,5 milyar TL’dir.” diye konuştu.

ABD’DEN ÇİN’E 100’DEN FAZLA ÜLKEYE ATIŞTIRMALIK İHRACATI

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ülker, 2021’de 678 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını, son 5 yılda bu rakamın 3,6 milyar dolar olarak gerçekleştiğini ifade ederek, yıllık ortalamanın 700 milyon dolar civarlarında olduğunu anlattı. Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdiklerini aktaran Ali Ülker, Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını burada üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturduklarını söyledi. Ülker, 2021’de salgının zorlu şartlarına rağmen Ülker Bisküvi çatısı altında atıştırmalık alanında 291 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini kaydederek, atıştırmalıkta aralarında ABD, İngiltere, Çin, Kenya, Avustralya, Madagaskar, Hollanda ve Gana’nın da bulunduğu 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını bildirdi.

ŞOK’TA 10 BİNİNCİ MAĞAZA BU YIL GELİYOR

Ali Ülker, perakende sektöründeki faaliyetlerinden bahsederek, online perakende tarafından da önemli bir atak içerisinde olduklarını, iş birliklerini sürdürdüklerini söyledi. Şok’u 1.200 şubeyle devraldıklarını anımsatan Ülker, “Bugün, 10. yılda 10 bininci mağazaya doğru gidiyoruz. 2022 sonbaharda 10. bininci mağazayı kutlarız. Şok, istihdam bakımından dinamo şirketlerimizden. İstihdamda 42 bini bulduk. Hedefimiz 50 bin.” diye konuştu.

ÜLKER’DEN İLK ÇEYREKTE 5,9 MİLYAR TL’LİK CİRO

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ülker, Şok ve Bizim Toptan’ın satın alma gücünü ve ürün portföyünü birleştirerek kooperatif tarzında bir yapı oluşturduklarını anımsatarak, yerel esnafın hem ulusal markalara kolayca ulaşabildiği hem de yöresel ve lokal ürünleri bünyesinde barındırabildiği Seç Marketler’in sayısının 1.900’ü aştığını söyledi. Bizim Toptan’a ilişkin bilgiler paylaşan ve mağaza sayısının 173’e ulaştığını aktaran Ülker, perakende sektöründeki mağazaların sunduğu avantajlardan bahsetti.

“ŞİRKET SATIN ALMA KONUSUNDA ARAŞTIRMALARIMIZ VAR”

Ali Ülker, yeni yatırımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, şu ifadeleri kullandı: “Satın alma konusunda iştahımız tekrar uyandı. Şu anda Türkiye ve yurt dışındaki fırsatları değerlendiriyoruz. Satın alma heyecan verici bir şey ancak organik büyümeye de önem veriyoruz. Türkiye’deki şirketleri inceliyoruz. Yurt dışında, globalde bize imkan ve fırsat sağlayacak coğrafyalara bakıyoruz. Güçlenebileceğimiz, atılım sağlayabileceğimiz yeni coğrafyalara bakıyoruz.”