Mercedes Benz Türkiye’de Bayi Satışlarını Bitiriyor

Alman otomobil devi Mercedes, 15 Mayıs 2023 itibarıyla Türkiye’de hayata geçireceği müşteri odaklı Yeni Satış Modeli’ne geçiyor.
Mercedes Benz Türkiye'de Bayi Satışlarını Bitiriyor

Mercedes Benz Türkiye’de Bayi Satışlarını Bitiriyor: Alman otomobil devi Mercedes, 15 Mayıs 2023 itibarıyla Türkiye’de hayata geçireceği müşteri odaklı Yeni Satış Modeli’ne geçiyor.

Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, Türkiye’de araç satışında bayi ve galericileri devreden çıkararak doğrudan satış stratejisine geçmeye hazırlanıyor.

Yapılan yeni düzenlemede bayiler yoluna artık acente olarak devam edecek. Tüketiciler isterse internet üzerinden isterse de acentelere giderek araç siparişi oluşturabilecek. Son yılların en çok tartışılan konularından araç stok durumu ise Mercedes-Benz tarafından yönetilecek ve yine şeffaf bir şekilde kullanıcılarla paylaşılacak. Şirket yeni dönemde fiyat politikasını da tek merkezden belirleyecek. Ülke genelinde araç modellerinde geçerli ‘tek fiyat’ uygulanacak. Araç satış sözleşmeleri ve faturalandırma da doğrudan Mercedes-Benz üzerinden gerçekleştirilecek.

Ulusal Stok Sistemi Devreye Giriyor

Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, giderek dijitalleşen bir dünyada, müşterilerin satın alma alışkanlıklarının değiştiğinden bahsederek, yeni model ile müşterilerin nereden araç satın almayı seçerlerse seçsinler fiyatlandırma şeffaf bir şeklide sunulacağından bahsetti. Bekdikhan, “Yeni iş modeliyle birlikte Mercedes-Benz acentelerinin artık stok bulundurmak zorunda olmadıklarını, finansal ve piyasa dalgalanmalarına dair risklerinin azalacağını kaydeden Bekdikhan, ”Sıraya girmek azalacak, ulusal stok sistemiyle tedarik biraz daha kolaylaştırılacak” dedi.

Bayiler Acente Hizmeti Verecek

Bekdikhan’ın verdiği bilgiye göre acenteler, daha önceden olduğu gibi ürün danışmanlığı, test sürüşü, araç teslimi, ikinci el araç satışı, satış sonrası hizmetler, aksesuar satışı ve teknik servis gibi konularda hizmetlerine devam edecek. Markanın yeni satış modelini ticari araçlar bakımından değerlendiren Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz bu durumu şöyle anlattı: ”Mercedes-Benz’in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Türkiye, hafif ticari araç satışlarında yeni satış modelini otomobille aynı anda uygulayan ilk ülke oldu. Yeni modelimiz sayesinde online konfigüratör ve test sürüşü rezervasyon uygulaması müşterilerimizin direkt olarak kullanabileceği yeni uygulamalar haline geldi”

TOGG ve Tesla’dan Sonra Üçüncü

Türkiye’de özellikle elektrikli modellerde tamamen internetten satış modelini uygulayan markalar var. Geçmiş yıllarda da Volkswagen gibi markaların model bazlı internetten satış denemeleri olmuştu. Ancak tüm ürünlerini tamamen online ortamda satışa sunan markaların sayısı sınırlı. Togg ve Tesla şu anda internet üzerinden otomobil satan markalar arasında bulunuyor. Mercedes-Benz de Avustralya, Avusturya, Güney Afrika, Hindistan, İsveç, Yeni Zelanda ve İngiltere gibi ülkelerin ardından online satış yöntemini Türkiye’ye getirdi ve bu alanda üçüncü marka oldu.