Stellantis’ten e-Yakıt Atağı: Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, 2030 yılına kadar Avrupa’da tamamen batarya elektrikli binek otomobil satışları taahhüt ederken, karbon emisyonunu azaltmak üzere Avrupa’da satışa sunulan Euro 6 modellerinde e-Yakıt’ın kullanılabilirliğini test ediyor.
Hedef 2038’e Kadar Karbon Net Sıfır
28 motor ailesi, CO2 emisyonlarında yüzde 90’a varan azalma sağlayabilen e-Yakıt uyumluluğu için test ediliyor. Çözümün, 2025 yılından 2050 yılına kadar Avrupa’da 400 milyon tona kadar CO2 azaltma potansiyeline sahip, 28 milyona varan Stellantis aracına uygulanabilir olması bekleniyor. Stellantis, Dare Forward 2030 stratejik planında belirttiği gibi, 2038 yılına kadar karbon net sıfıra ulaşma gibi iddialı bir hedefe sahip olmasıyla da öne çıkıyor.
Karbon nötr yakıtı test ederek küresel ısınmaya karşı mücadelelerini hızlandırdıklarını aktaran Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Agresif elektrikliye geçiş stratejimizi uygulama konusunda kararlılığımızı sürdürürken, aynı zamanda mevcut 1,3 milyar içten yanmalı motorlu otomobilin CO2 emisyonlarını ele alacak akıllı alternatifler de bulmalıyız” dedi.
Avrupa’da 400 Milyon Ton CO2 Potansiyeli
Stellantis filosundaki 28 milyon kadar araçta e-Yakıt kullanımı; 2025 yılından 2050 yılına kadar Avrupa’da 400 milyon tona kadar CO2 emisyonunu azaltma potansiyeline sahip.
e-Yakıt üretimi, mevcut fosil yakıt çıkarma konumlarına göre değil, rüzgar ve güneşten yararlanmaya odaklı enerji kaynak haritasını yeniden değerlendirmek ve oluşturmak için de bir fırsat anlamına geliyor. Stellantis, müşteri taleplerini karşılayan batarya elektrikli araçlar sağlamak için elektrikliye geçiş ve yazılıma 2025 yılına kadar 30 milyar Euro’dan fazla yatırım yapacak. Şirket ayrıca, toplum için temiz, güvenli ve uygun maliyetli ulaşım çözümleri sunma taahhüdünü yerine getirmek üzere CO2 emisyonunu azaltma çabalarını sürdürmek için tamamlayıcı çözümler üzerinde çalışıyor.