YILDA 330 MİLYON PİL HÜCRESİ ÜRETİLECEK

Başkent OSB 3. Etap’da,’BATTERY CELL INTERNATİONAL’ tarafından 32 milyar TL yatırımla 45 GWh/yıl kapasiteli Lityum Pil Hücresi ve Batarya Fabrikası için ÇED başvurusu yapıldı.

Başkent OSB (Ankara, Sincan) 3. Etap’da,’BATTERY CELL INTERNATİONAL’ tarafından 32 milyar TL yatırımla 570 bin metrekare alana kurulacak olan 45 GWh/yıl kapasiteli Lityum Pil Hücresi ve Batarya Fabrikası için ÇED başvurusu yapıldı.

Fabrika yeni nesil pil ve şarj teknolojilerinin üretilmesi ve geliştirmesi konusunda öncü olacak ve Türkiye’nin ve bölgenin yüksek kapasiteli pil hücresi fabrikası olma özelliğini taşıyacak. Nitekim, lityum-iyon pil teknolojileri için, yakın gelecekte en az elektrikli araçlar kadar, evlerde enerji depolama konusunda da önemli bir pazar potansiyel oluşturulması söz konusu.  

 ÇEVRESEL HASSASİYETİN GELİŞMESİYLE BİRLİKTE…

Çevresel hassasiyetlerin gelişmesiyle birlikte Avrupa’da elektrikli araç tercihi artmaya başladı. Bu ek olarak, evlere batarya sistemleri kurulmasının tercih edilen enerji çözümlerinden biri. Bu doğrultuda, Avrupa’da pil fabrikası yatırımları büyük hız kazandı. Tesla, Berlin’de dünyanın en büyük pil fabrikasını yapıyor. Alman üreticiler; Çinli, Koreli ve Japon teknoloji ortaklarıyla 5 gigafactory daha inşa ediyor. Avrupa’da, 2017 yılından önce lityum-iyon pil hücresi fabrikası olmadığı dikkate alındığında, yapılan yatırımların nasıl stratejik bir tercih ve yönelim olduğu daha net görünüyor.

DÜNYA PİL PAZARI BÜYÜYOR

2021 yılı başı itibariyle, dünya pil pazarı büyüklüğü 45 milyar doları geçti. 2025 yılında, pazarın büyüklüğünün 100 milyar doları geçeceği ve kurulu gücün 230 GW’ı aşacağı belirtiliyor. Ülkemizde özellikle son yıllarda Lityum Pil Hücresi ve Batarya üretimi alanında çalışmalar hız kazandı. Önümüzdeki 50 yıl içerisinde araç sayısında önemli ölçüde bir artış beklenmekte ve bunun sonucu olarak da yeterli ve ucuz yakıt temini riski ve egzoz emisyonlarından kaynaklanan çevresel problemler ile karşılaşılabileceği öngörülüyor. Bunun yanısıra  egzoz emisyonları ile ilgili yasal düzenlemeler üreticileri özellikle elektrikli ve hibrit elektrikli araçlar konusunda çalışmalar yapmaya yönlendirmiş durumda.

YATIRIM HAYATA GEÇTİĞİNDE…

Elektrikli ve hibrit-elektrikli araçların en kritik bileşenlerinden birisi batarya. Bu amaçla kullanılan batarya sistemlerinin başında Li-iyon bataryaları geliyor. Ancak mevcut Lityum-iyon batarya hücre teknolojilerinin bu araçlar için sağladığı performans ; özgül enerji yoğunluğu, şarj süresi, maliyet ve pil ömrü  istenilen seviyelerde değil. Bu nedenle dünyada batarya teknolojileri üzerine yoğun şekilde Ar-Ge çalışmalar yapılıyor. Başkent OSB 3. Etap’da,’BATTERY CELL INTERNATİONAL’ tarafından 32 milyar TL yatırımla kurulacak olan fabrika da bu nedenle ayrı bir önem taşıyor. 570 bin metrekare alana kurulacak olan 45 GWh/yıl kapasiteli Lityum Pil Hücresi ve Batarya Fabrikası için ÇED başvurusu yapıldı. Yatırım hayata geçtiğinde yılda 330 milyon pil hücresi üretilmesi bekleniyor.