Trendyol’dan Üç Yılda 10 Milyar Dolar İhracat Hedefi

E-ticaret platformu Trendyol, 2022 yılının başından bu yana 51 binden fazla satıcısına ihracat yapma imkanı sağladı.

Trendyol’dan Üç Yılda 10 Milyar Dolar İhracat Hedefi: Yerli üreticiler ve global müşteriler arasında e-ihracat köprüsü olma görevini sürdürdüklerini belirten Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Bugün baktığımızda ülkemizde e-ihracatın toplam ihracat içinden aldığı pay yaklaşık olarak yüzde 1 olarak hesaplanıyor. Ticaret Bakanlığı’mız bu rakamı 2030 yılında yüzde 10’a çıkarma hedefini açıkladı. Biz de bu hedefe katkıda bulunmak için sadece iki yılda 42 bin satıcımızı ilk kez ihracatla buluşturduk. Hedefimiz, Trendyol olarak 300 bin satıcımızı yurtdışı pazarlarla buluşturmak ve üç yılda 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmak” dedi.

Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan da “E- ticaret için çok önemli bir dönem olan Kasım kampanyalarında satıcılarımızı sadece Türkiye ile sınırlamıyoruz. Artık Trendyol olarak, Kasım kampanyalarını yurtdışına taşıdık. 7-12 Kasım arası gerçekleşen “Süper Alışveriş Günleri”nde 45 bine yakın satıcımız 3 milyonu aşkın ürünü yurt dışı müşterilerimizle buluşturdu. Bu Kasımda ilk defa kendi lojistik şirketimiz Trendyol Express de yurtdışındaki müşterilerimize ürünlerini ulaştırmaya başladı” diye konuştu.

Almanya- Türkiye Dostluk Maçı’nda A Millileri tribünden desteklemek için Berlin’de basın mensupları ile bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin ve Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Türkiye’nin e-ihracatına yapmış oldukları katkıları anlattı. Yerli üreticiler ve global müşteriler arasında e-ihracat köprüsü olma görevini sürdürdüklerini belirten Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Bugün baktığımızda ülkemizde e-ihracatın toplam ihracat içinden aldığı pay yaklaşık olarak yüzde 1 olarak hesaplanıyor. Ticaret Bakanlığı’mız bu rakamı 2030 yılında yüzde 10’a çıkarma hedefini açıkladı. Biz de bu hedefe katkıda bulunmak için çalışıyoruz. Sadece iki yılda 42 bin satıcımızın ilk kez ihracat yapmasını sağladık. Hedefimiz, 300 bin satıcımızı yurtdışı pazarlarla buluşturarak üç yılda 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmak. Trendyol.com/de’nin yanı sıra İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerimize özel açtığımız trendyol.com/en sitesi üzerinden Türk üreticileri Avrupa’nın 27 ülkesiyle buluşturuyoruz. Ayrıca bugün tamamı Türkiye’de üretilen ürünler, Azerbaycan’dan Körfez ülkelerine çok geniş bir coğrafyada kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. Buna ek olarak, 100’ü aşkın global e-ticaret platformu aracılığıyla da yerli üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilere ulaştırıyoruz. 2022 yılının başından bu yana 51 binden fazla satıcımızın ihracat yapmasına aracılık ettik. Bu sürede 42 bin satıcımızın ise ilk kez ihracat yapmasını sağladık. Trendyol satıcıları iki yıllık süreçte yurtdışına 37 milyonu aşkın ürün sattı. Hedefimiz, satıcılarımız ile birlikte gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmak. Körfez ülkeleri, Türki Cumhuriyetler ve Balkanlar Türk ürünleri için büyük potansiyel taşıyor. Buralarda Türk ürünlerinin kalitesi biliniyor. Ayrıca pazara yakınlığımız ile de müşterilere hızlı bir şekilde ürünlerini teslim edebilecek noktadayız. Yılbaşından sonra da Balkan pazarına açılacağız” diye konuştu.

En çok mikro ihracatçının İstanbul, Ankara ve İzmir’de olduğunu kaydeden Çağlayan Çetin, şöyle devam etti:

“Bu 3 büyük ili sırasıyla Bursa, Antalya, Adana, Konya ve Kayseri takip ediyor. Bizim için asıl sevindirici olan konu ise 81 ilin tamamında mikro ihracat yapan Trendyol satıcısı bulunuyor. Yılın hemen başında asrın felaketi olarak tanımladığımız çok acı bir deprem gerçeği ile yüz yüze kaldık. Bir kez daha hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet diliyorum. Bölgedeki satıcılarımızı da yurtdışı pazarlara taşıyacağımızı belirtmiştik. 51 bin ihracat yapan satıcımızın yaklaşık yedi bini depremden etkilenen satıcılarımızdan oluşuyor. Burada da hedefimiz bu 11 ildeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hale getirmek” dedi.