İçerik Stratejisi Nedir? Örnek Çözümleme

İçerik stratejisi, kuruluşların doğru içeriği, doğru kişilere, doğru zamanda, doğru nedenlerle sağlanmasına yardımcı olması olarak tanımlanıyor.

İçerik Stratejisi Nedir? Örnek Çözümleme: Bu stratejik bileşenlerden biri eksikse içerik planı muhtemelen size gerekli sonuçları vermeyecektir.

Peki bu doğrular ne demek?

Doğru içerik: Hedef kitlenize fayda sağlayan veya alakalı içerik demektir. Bu hedef kitleniz tarafından okunur.

Doğru insanlar: Tanımlanmış ve öncelikli bir hedef kitlenizin olması demek. Çünkü kim olduklarını ve onları nerede bulacağınızı bilmiyorsanız onların sizi görmesi olası değil.

Doğru zaman: Kitlenizin sorularını anlamak ve içeriğinize ne zaman ihtiyaç duyacaklarını da anlamanız demek.

Doğru nedenler: Ölçülebilir ve anlamlı iş hedeflerine bağlanarak içerik üretmek veya paylaşmaktır.

Yani içerik bir amaca hizmet eder. Sadece milli ve dini günlere ait gönderileri sosyal medya hesaplarında paylaşarak etkili bir sosyal medya yönetimi ve içerik pazarlama yapılacağını zannetmek büyük bir yanılgıdır.

Çünkü;

Stratejik bir yaklaşım işlerinizi kolaylaştırmakla kalmaz amaçlarınızı belirlemenize ve bütçenizi verimli bir şekilde optimize etmenize yardımcı olur.

Örneğin: Bir catering markası olduğunuzu düşünün. İyi beslenmeyi hem basit hem de sürdürülebilir hale getirmek ayrıca vücuda zarar verecek bileşenlerden ayırmak gibi bir misyonunuz olsun.

Buna xxx diyeti de diyebiliriz. (Kuruluşunuzun misyonuna dayalı içerik fikirlerini bu örneğe uygulayabilirsiniz.)

Herkes bir xxx diyeti alıcısı değildir.

Bunlar içerisinde asıl alıcılar kim?

Bekar ya da evli olabilirler.

Çok meşgul kişiler olabilir.

Bu diyeti uygulayan spor salonu işletmecileri veya  salon sporcuları olabilir.

Bunları tespit etmek  sadece hedef kitle için dikkat çekici içerik üretmenize yardımcı olacak.  (Hedef kitlenizi segmentlere ayırın.)

Şimdi İş Hedeflerinizi Düşünme Zamanı

Yeni aboneler, marka bilinirliği, mevcut yeni siparişler, etkileşim, görüntüleme vb.

Şimdi içerik fikirleriniz, iş hedeflerinizle destekleniyor.

Diyelim ki sizin alıcınız sporcular değil salon sporcuları. O zaman amacınız:

Sporcuların performanslarını daha iyi sergileyebilmeleri için yemek yemesine nasıl yardımcı olduğunuzu göstermek ya da

bununla kalmayıp antrenman dışında da hayatlarında formlarını korumaları için en uygun yemekleri seçmesine yardımcı olmak olabilir.

Örnek olaydan da anlaşıldığı üzere içerik oluşturmanın bir matematiği, sosyolojisi ve psikolojisi var. Yetmez storytelling (hikaye anlatıcılığı) ister.

Ağlarda ”bağ” kurmanın yolu doğru bir içerik stratejisine sahip olmaktan geçiyor. Eğer buna sahip olursanız; bütün bu çözümlemeler sonucunda hedef kitlenize kaliteli ve değerli bir içerik sunarak kitleleri;  sizi takip etmeye, sizin potansiyel müşteriniz olmaya ve sizin gönüllü marka elçileriniz olmaya ikna edebilirsiniz.

Feden Çetiner

Sosyal Medya Pazarlama Direktörü | İçerik Pazarlama Yöneticisi ve Stratejisti

LinkedIn hesabına ulaşmak için linke tıklayın: https://www.linkedin.com/in/fedencetiner/