Bu testlerde ACE AI algoritmaları, Edwards Hava Kuvvetleri Üssü’nde bulunan Hava Kuvvetleri Test Pilot Okulu’nda X-62A veya VISTA (Değişken Uçuş Simülatörü Test Uçağı) olarak bilinen özel olarak değiştirilmiş bir F-16 test uçağını kontrol etti. Kaliforniya. Burada, otonom savaş manevralarının tüm gösterileri 2023 boyunca gerçekleştirildi ve 2024’e kadar devam etti.
Başlangıçta NF-16D olarak adlandırılan ve yeni rolüne göre yeniden adlandırılan X-62A, derinlemesine değiştirilmiş iki koltuklu bir F-16D’dir. Değişken stabiliteye sahip uçuş içi simülatör test uçağı olarak tasarlanan bu uçak, neredeyse her uçağın uçuş sistemini taklit edebiliyor ve bu da onu çeşitli gerçek dünya testleri için ideal bir platform haline getiriyor. Bu yetenek, VISTA’yı, ABD Hava Kuvvetleri, USAF Test Pilot Okulu (USAF TPS) ve Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı’nın (AFRL) yanı sıra önemli katılımı da içeren DARPA’nın Air Combat Evolution (ACE) programını desteklemek için birincil bir platform olarak konumlandırıyor.

F-16’DA TESTLER BAŞLADI
X-62A tarafından kullanılan yapay zekânın geliştirilmesi, 2022 yılında, bu algoritmaların kullanıldığı otonom uçuş testlerinin aynı yılın Aralık ayı gibi erken bir tarihte gerçekleştirilmesiyle başladı. Bu ilerlemeler Şubat 2023’te kamuoyuna duyuruldu ve 100.000’den fazla kod satırının değiştirilmesiyle “aracıların” neredeyse günlük ayarlamalar yapmasına izin verildi. Eylül 2023’te jet, insanlı bir F-16’ya karşı havadan havaya muharebeye girişti; savunma manevralarıyla başlayıp, saldırı çatışmalarına ve yüksek hızlı kafa kafaya çatışmalara ilerledi. Ancak program yetkilileri, bu testlerin amacının sadece hava muharebesinin çok ötesine uzandığını vurguluyor. Öğrenilen dersler, otonom sistemlerin gerçekleştirebileceği çok çeşitli görevlere uygulanır. Denemeler ayrıca makine öğrenimi algoritmalarının gerçek operasyonel koşullarda kullanılmasının, özellikle de uçuş açısından kritik sistemlerde potansiyel sertifikasyon için anlaşılabilirliği ve doğrulanmasıyla ilgili zorlukların altını çiziyor.

GÜVENLİK TEHLİKESİ
Uçağın tehlikeli veya etik olmayan davranışlarda bulunmasını önlemek için tasarlanan entegre “güvenlik ağları” ile güvenlik, büyük bir endişe kaynağı olmayı sürdürüyor. Bu, güvenli uçuş sınırlarının belirlenmesini ve çarpışmaları önlemeye yönelik önlemleri içerir. Program, her ne kadar bu insanın kesin rolü değişse de, otonom silah sistemlerinin operasyonel döngüsünde her zaman bir insanın yer alacağının altını çiziyor.

HAVACILIK SEKTÖRÜNDE YENİ ÇIĞIR
Bu gelişmelerin etkileri askeri sektörle sınırlı değil; aynı zamanda ticari havacılığı da etkileyebilirler ve başta Çin olmak üzere uluslararası rakipler tarafından yakından izlenmektedirler. Böylece, ACE programı ve temel teknolojiler, havacılık ve uzay alanındaki makine öğrenimi uygulamalarına yönelik yaklaşımları yeniden tanımlayabilir.
