İç Anadolu Sanayici ve İşinsanları Federasyonu Başkanı Süleyman Ekinci, eğitim müfredatındaki değişimin toplumsal yarara dönüşebilmesi için katılımcılığın ve uzlaşmanın sağlanması gerektiğini belirterek “Geri bildirim için verilen bir haftalık sürenin uzatılmasını talep ediyoruz” dedi.
İç Anadolu Sanayici ve İşinsanları Federasyonu Başkanı Süleyman Ekinci, insan-çevre odaklı, yeşil ve dijital bir ekosistem inşa edebilmek için yeni ve kapsamlı bir eğitim reformuna ihtiyaç duyulduğunu belirterek “Halihazırda sahip olduğu genç nüfus Türkiye için çok büyük bir fırsat. Eğitim reformu, bu genç nüfusun enerjisini, heyecanını ekonomiye katacak içerikte olmalıdır” dedi.

İç Anadolu Sanayici ve İşinsanları Federasyonu Başkanı, TÜRKONFED Yönetim Kurulu Üyesi ve OSİAD Başkanı Süleyman Ekinci, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adıyla 26 Nisan’da kamuoyuna açıklanan ve görüş bildirilmesi istenilen yeni müfredatla ilgili değerlendirme yaptı. Ekinci, bir haftalık askı süresinin yetersizliğine dikkat çekerken eğitim-öğretim paydaşlarının görüş ve önerilerinin süreç içerisinde değerlendirilmesinin önemine işaret etti.
İSTİŞARE ÖNEMLİ
Son 20 yılda tam 6 kez lise, 3 kez üniversite sınav sisteminin, 4 kez müfredatın, 18 kez de sistemin değiştiğini ifade eden Ekinci, eğitim-öğretim alanında bu kadar sık değişiklik yapılmasının bir karmaşa yarattığını, bu kaotik durumun da tüm toplumu ve ülkenin geleceğini olumsuz etkilediğini vurguladı. Dolayısıyla birkaç yıl sonra yine bir müfredat değişikliğinin gündeme gelmemesi için sağlıklı bir tartışma ortamı oluşturulması ve katılımcılığın sağlanması gereğine işaret eden Ekinci, “Taslağın yalnızca bir hafta gibi son derece kısa bir süre askıda kalması, analiz edilmesine olanak tanımamaktadır. Bu durumun bizatihi kendisi müfredatın ana hedefleriyle çelişmektedir. Ayrıca, müfredattaki değişimin toplumsal yarara dönüşebilmesi de toplumsal uzlaşma temelinde, katılımcı bir zeminde gerçekleşmesiyle mümkündür. Dolayısıyla sürenin uzatılması, uzatılan süre içerisinde de Bakanlık ile eğitim ve iş dünyasının bir araya gelerek istişare ve uzlaşı sağlaması, sistemin başarısına katkı sağlayacaktır” dedi.
GENÇ NUFÜS AVANTAJI
Türkiye’de de dünyada da ekonomik yapının bir değişim-dönüşüm içinde olduğunu, birçok mesleğin kaybolacağını ve yeni mesleklerin ortaya çıkacağını ifade eden İÇASİFED Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Ekinci, müfredatın bu değişime uyum sağlayacak bir gençlik yetiştirecek içerikte olması gereğini vurguladı. Türkiye’nin en büyük avantajının genç nüfusu olduğunu belirten Ekinci, “Gençlerin istek ve heyecanını, potansiyelini açığa çıkaran, onlara çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıran bir eğitim sisteminin ülkeyi ayağa kaldıracağı, katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesini sağlayacağı aşikârdır. Aksi ise orta eğitim ve orta gelir tuzağından kurtulamayan, patinaj yapan bir ülke ve heba edilmiş bir gençliğin ortaya çıkaracağı ağır toplumsal maliyetlere katlanmaktır” diye konuştu.