Ülkenin savunma satın alma kurumu, projenin tahmini maliyetinin daha önce beklenenden yaklaşık 500 milyar Kore wonu (366 milyon $) daha ucuz olması nedeniyle kesintinin Cakarta’ya daha az teknoloji transferi sağlanması koşuluyla mümkün olabileceğini belirtti. Endonezya, program için başlangıçta üzerinde anlaşmaya varılan 1,2 milyar dolardan düşüşle 439 milyon dolar ödemeyi teklif etti. Eksik ödeme tarihlerine ve insan gücü tutma sorunlarına rağmen , projeye o zamandan bu yana yaklaşık 220 milyon dolar katkıda bulunuldu. Seul, 4.5 nesil savaş uçaklarından oluşan ilk partinin 2026 yılına kadar hizmete gireceğini tahmin ediyor.

F-4 VE F-5 SAVAŞ UÇAKLARININ YERİNİ ALACAK
Güney Kore’nin KF-21 programındaki düzenlemelerinin bir kısmı, avcı uçağının ilk parti biriminin 40’tan 20’ye düşürülmesini içeriyor. Karar, fizibilite endişelerinin uçağın ek havadan havaya füze ve radar yetenek testlerine tabi tutulmasını gerektirmesinin ardından Mart ayında verildi. Jetlerin üretiminde kademeli bir yaklaşım tercih edilmesine rağmen ülke, 2032 yılına kadar 120’den fazla KF-21 ünitesine sahip olmayı bekliyor. Savaş uçakları, Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri’nin, bir kısmı 1969’dan beri hizmette olan F-4 ve F-5 filosunun yerini alacak.