Ulusal Sigorta Suç Bürosu (NICB) tarafından açıklanan yıllık rapora göre, Kia ve Hyundai otomobiller, Amerika’da en çok çalınan araçlar arasında. En çok çalınan sedan modeller, uzun zaman sonra ilk defa tam boyutlu pick-up modelleri geride bıraktı.

PEKİ NEDEN OTOMOBİL HIRSIZLARI KİA VE HYUNDAİ’Yİ HEDEF ALDI?
Hyundai ve Kia sedan araçlar, anahtarlı ateşleme sistemlerine sahip oldukları için, pandemiden önce başlayan ve araç hırsızlığı oranlarını artıran bir sorunla karşı karşıya kaldılar.

SOSYAL MEDYADAKİ PAYLAŞIMLAR HIRSIZLARA FIRSAT VERDİ
Bu sorun, pandemi sonrasında sosyal medya platformlarında paylaşılan gönderilerle daha da hız kazandı. Araç hırsızları, USB kablosu veya benzer bir cihaz kullanarak araçların ateşleme sistemlerini hackleyerek anahtar veya anahtarlık olmadan aracı çalıştırabiliyor. Özellikle daha eski giriş seviyesinde modellerdeki araçların hırsızlık engelleyici sistemlerinin olmamasından kaynaklanan bu durum, araç sahipleri için ciddi bir tehlike oluşturuyor.

NE OLMUŞTU?
Ortaya çıkan bir açığı kullanan kötü niyetli kişiler otomobilleri kolay bir şekilde çalmaya başladı. Özellikle YouTube ve TikTok üzerinden yayılan videolarda gösterilen USB ile otomobil çalıştırma videoları beraberinde hırsızlık vakalarının artmasına yol açtı. Hatta TikTok üzerinde Kia Challenge isimli bir akım bile oluştu ve gençler bu akım için otomobilleri USB ile çalıştırma denemeleri yapıyorlar.
Hyundai ve Kia marka otomobillerin bazı modellerinde çalışan bu açık sayesinde basit bir USB kablosu ile aracı anahtarı olmadan çalıştırabiliyorsunuz. Kia Boyz isimli grubun ortaya çıkardığı bu açık yüzünden özellikle ABD’de bu iki markanın araçları ile ilgili hırsızlık vakalarının arttığı bildirilmişti.

OTOMOBİLİN CAMINI KIRIP USB KABLOSU İLE ÇALIŞTIRIYORLAR
Hırsızlık yapmak için araca fiziksel olarak girmek gerekiyor ve bugüne kadar yaşanan örneklerde bu genelde camın kırılması şeklinde oluyor. Bu yüzden polis yetkilileri araçların kapı ve camlarının kapalı tutulması gerektiği konusunda uyarılarda bulunuyor. Ayrıca alarmların da açık olmasına dikkat edilmesi gerektiği ifade ediliyor.
KİA VE HYUNDAİ, HIRSIZLĞA KARŞI GÜVENLİK GÜNCELLEMESİ YAYINLAMIŞTI
İki şirket, geçtiğimiz aylarda araçlar için bir “anti-hırsızlık” yazılımı geliştirdiğini açıklamış, yazılımı dağıtmaya başlamıştı. Yazılım, araca takılan anahtarın tanınmaması durumunda aracın kendini kilitlemesini sağlıyor, kontak sistemini kapatıyordu. Anlaşma, geleneksel anahtarlı 2011-2022 model araç sahiplerinin yaklaşık 9 milyonunu kapsıyordu.
İŞTE 2023’TE EN ÇOK ÇALINAN OTOMOBİLLER
NICB’nin raporuna göre araba hırsızlığı ulusal çapta bir sorun olmaya devam ediyor ve 2023’teki hırsızlık sayısında yeni bir rekor kırılıyor. Bu sadece eski Hyundai ve Kia gibi savunmasız modeller de değil. En çok çalınan diğer otomobiller ve sayıları şu şekilde;
- Hyundai Elantra (48,445)
- Hyundai Sonata (42,813)
- Kia Optima (30,204)
- Chevrolet Silverado (23,721)
- Kia Soul (21,001)
- Honda Accord (20,895)
- Honda Civic (19,858)
- Kia Forte (16,209)
- Ford F-150 (15,582)
- Kia Sportage (15,749)
NICB Başkanı ve CEO’su David J. Glawe, “Suçlular, araçları çalmak için giderek daha sofistike yöntemler kullanıyor, bu da güvenlik sistemlerini atlatmak için ileri teknoloji kullanıyorlar” dedi. “Anahtarsız giriş hack’leri ve anahtar kumandalarına yönelik röle saldırılarından, suçlular modern araç güvenlik önlemlerindeki zayıflıkları başarı oranlarıyla istismar ediyorlar.” dedi.