Alman otomobil devi Mercedes-Benz’in CLA modeli rekor kırdı! 3700 km’den fazla yol kat etti…

Alman otomobil üreticisi, verimlilik konusundaki iddialarını gerçekleştirme yolunda ilk adımları atarken, açıkça üst düzey performans sunmaya devam ediyor.

Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli yeni CLA modeli, yakın tarihin önde gelen pille çalışan otomobillerinden biri olmaya aday. Alman otomobil üreticisi, verimlilik konusundaki iddialarını gerçekleştirme yolunda ilk adımları atarken, açıkça üst düzey performans sunmaya devam ediyor.

Yeni CLA EV, kilowatt-saat başına 5,2 mil enerji verimliliği sunarak, mevcut en verimli elektrikli araçlardan biri olan Lucid Air’ın 5 mil/kWh verimliliğini geride bırakma potansiyeline sahip. 800 volt şarj altyapısı ve iki vitesli şanzıman gibi en son teknolojilere sahip olan araç, otomotiv dünyasında dikkat çekici bir yenilik sunuyor.

Ancak, teorik verilerin gerçek dünyada geçerliliği önemlidir. Bu nedenle, Mercedes-Benz iki CLA EV prototipini İtalya’nın güneyindeki ünlü Nardo yüksek hızlı pistinde test etti. Sonuçlar şaşırtıcı; yeni bir dayanıklılık dünya rekoru kırıldı.

Prototiplerden biri, 24 saat içinde 2.309 mil yol alarak, 2019 yılında Porsche Taycan tarafından elde edilen 2.128 mil’lik önceki rekoru geride bıraktı. Bu süre zarfında, araç toplam 40 kez şarj için durdu. 800 voltluk çekiş bataryası ve saatte 320 kilovat maksimum şarj hızı sayesinde, her bir şarj molası yaklaşık 10 dakika sürdü. Bu süre zarfında, bataryanın durumu %10’dan %50’ye çıkarıldı. Tüm bu durakların toplam süresi 6 saat 40 dakikayı buldu. Rekor kıran aracın ortalama hızı, şarj molaları dâhil olmak üzere, saatte 96,2 mil olarak kaydedildi. Araç, seans sırasında 130 mil maksimum hıza ulaştı. Kat edilen mesafe, Los Angeles ile Cleveland arasındaki mesafeye neredeyse eşit.

Mercedes-Benz, bu rekoru kıran CLA prototipinin üretime yakın bir birim olduğunu iddia ediyor. 24 saatlik test, aracın tam dolu bir bataryayla başlamasıyla gerçekleştirildi. Mühendislik ekibi, ortam sıcaklığını ve rüzgâr koşullarını gerçek zamanlı olarak izleyerek şarj stratejisini optimize etti. Hava sıcaklığı gece 55,4 Fahrenheit ile gündüz 84,2 Fahrenheit arasında değişim gösterdi.

Altı sürücü, her bir prototip için üçer değişim yaparak 24 saat boyunca direksiyon başında yer aldı. Her sürücü, toplamda sekiz saat sürüş yaptı. Rekor kıran CLA EV, 268 beygir gücünde tek bir motora sahip ve arkadan itiş ile hareket eden iki vitesli şanzımanla donatıldı.

Mercedes-Benz CLA EV’nin 2025’in sonlarında 2026 modeli olarak piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bu elektrikli sedan, hem enerji verimliliği hem de performansıyla otomotiv dünyasında yeni bir standart oluşturmayı hedefliyor.

Kaynak: Haber Merkezi