Amerikalı güneş paneli şirketi sessiz sedasız iflas başvurusunda bulunmuş! Arkasında yüzlerce mağdur bıraktı…

Wells Solar & Electrical Services, güneş paneli şirketi iflas başvurusunda bulundu. Yaklaşık 300 bireysel müşterisini mağdur ettiği ortaya çıktı.

Robert Hoffmann, 2020’de Killeen’deki evine güneş panelleri kurmak için Wells Solar & Electrical Services ile anlaştı. Kurulumdan sonra panellerin bir süre sorunsuz çalıştığını söyleyen Hoffmann, her ay yalnızca birkaç yüz dolar elektrik ödemesi yaptığını belirtti. Ancak 2023 yılında ciddi bir onarıma ihtiyaç duyduğunu dile getirdi. Hoffmann, “Ocak veya Ekim ayında yaşadığımız son dolu fırtınası panelleri mahvetti ve çatımı da mahvetti” açıklamalarında bulundu.

Hoffmann, onarım için Wells Solar’ı aradığını ve panelleri onarıp değiştirmeye geldiklerini belirtti. Panellerin onarımından sonra ciddi bir ödemeyle karşılaştığını söyledi. Onarımlardan bir süre sonra Hoffmann, kurulan güneş panellerinden birinin düzgün çalışmadığını fark ettiğini belirtti. Hoffmann, sigortasının masrafları karşıladığı için minnettar olduğunu ancak yine de beklediğinden çok daha fazla para olduğunu söyledi. Hoffmann, şirketi aradığında telefonları açmadıklarını ve böylece mağduriyet yaşadığını belirtti.

Better Business Bureau’ya göre Wells Solar’ın son üç yılda 100’e yakın şikayeti bulunduğu belirtiliyor. Şikayetlerden bazıları çalışmayan güneş panellerine sahip olmak ve şirketle iletişim kurmanın hiçbir yolu olmamasını içermekte. Hoffmann da aynı sorunla karşı karşıya kalan mağdur müşterilerden biri.

Wells Solar’ın Şubat 2024’te iflas başvurusunda bulunduğu ortaya çıktı. Mahkeme belgeleri, şirketin 1 milyon ila 10 milyon dolar arasında bir borcunun olduğunu ve geri ödeme isteyen 217 bireysel müşteri ve işletmenin bulunduğu belirtiliyor. Buna, şirketten 1,1 milyon dolardan fazla talepte bulunan bir Utah hukuk firması da buna dahil.

24 Nisan 2024 itibarıyla şirket varlıklarını eBay’de satıyor, ancak bu öğelerin toplamı yalnızca 5.000 doların biraz üzerine çıktığı açıklandı.

Hoffmann ve diğer müşteriler, doğru düzgün kullanamadıkları bir şeye para ödüyor ve her gün para israf ediyormuş gibi hissettiklerini belirtiyorlar. Honffmann ise onarım için başka bir şirketle anlaşmayı umduğunu ifade ediyor.