Apple, kullanıcıların her yıl yeni bir iPhone alabilecekleri abonelik planını duyurmadan önce iptal etti. Şirket, uzun süredir üzerinde çalıştığı bu projeyi sonlandırma kararı aldı. Bloomberg’den Mark Gurman’ın aktardığına göre, Apple, iPhone abonelik hizmetini geliştirme çalışmalarını durdurdu ve bu projedeki ekibi dağıttı.

ABONELİK İÇERİĞİ TAM OLARAK NEYDİ?
Apple’ın planladığı abonelik hizmeti, kullanıcıların aylık bir ücret karşılığında her yıl yeni bir iPhone modeli edinmelerini sağlayacaktı. Ayrıca, bu hizmet kapsamında, uygulamalar ve diğer abonelik hizmetleri için ödeme yapılması da mümkün olacaktı.
NEDEN İPTAL EDİLDİ?
Apple, projeyi neden sonlandırdığına dair resmi bir açıklama yapmazken, Gurman’ın kaynakları, yazılım hataları ve diğer teknik problemler nedeniyle yöneticilerin bu kararı aldığına işaret etti. Bu abonelik planı, Apple Pay ekibi tarafından geliştiriliyordu. Apple Pay grubu, daha önce “şimdi satın al, sonra öde” hizmetini de sonlandırmıştı.
İPHONE YÜKSELTME PROGRAMINDA UMUT VAR
Apple, iPhone Yükseltme Programı adını verdiği başka bir hizmet sunuyor. Bu program, kullanıcıların 12 aylık taksitlerle iPhone satın almalarına ve 12 ayın sonunda yeni bir modele geçmelerine olanak tanıyor. Apple, iPhone abonelik planı ile iPhone satışlarını ve Apple Hizmetleri gelirlerini artırmayı hedefliyordu. Ancak, bu planın iptal edilmesinin ardından şirket, iPhone Yükseltme Programı’na daha fazla odaklanmaya başlayabilir.

DAHA İNCE TELEFONLAR ÜRETECEK
Tüm bu gelişmelerin yanında üretmeye devam eden Apple’ın yeni büyüme hedefi ise daha ince ve katlanabilir iPhone’lar üretmek. Teknoloji devi Apple, büyüme stratejisi kapsamında biri daha ince ve hesaplı iPhone ve diğeri katlanabilir telefon olmak üzere yeni tasarım ve formatlar üzerine çalışıyor.
Kaynak: Haber Merkezi