Apple’ın gizli otomobil projesi, BYD’nin elektrikli araç pazarında hakimiyet kurmasını sağladı!

Apple’ın, Apple Car için özel bataryalar üzerinde Çinli otomobil üreticisi BYD ile yıllarca çalıştığı ancak daha sonra bu ortaklığı da sonlandırdığı bildiriliyor.

Apple, elektrikli otomobil projesini kamuoyuna duyurmadan iptal etti, ancak projeye dair detaylar içeriden gelen bilgilerle ortaya çıktı. Bloomberg’in raporuna göre, Apple, Çinli otomobil üreticisi BYD ile yakın bir işbirliği içerisindeydi ve iki şirket, 2017 civarında lityum demir fosfat (LFP) hücreleri kullanarak piller üretmek için bir anlaşma imzalamıştı.

Raporda, BYD’nin Blade pilinin erken bir versiyonunu Apple yöneticilerine tanıttığı ve bu tanıtımın yöneticiler üzerinde olumlu bir etki bıraktığı iddia ediliyor. “BYD mühendisleri, teknolojinin güvenliğine ve enerji depolama yeteneklerine hayran kalan Apple yöneticilerine Blade pilinin erken sürümlerini önceden gösterdi. Apple, nihayetinde bir EV’nin menzilini artırabilecek özelleştirmeler aradı” denildi.

BYD’nin mevcut EV araçları, Apple ortaklığının etkisiyle gelişen Blade pil sistemiyle dikkat çekiyor. Bu teknoloji, araçların daha uzun menzil sunmasını sağlarken, düşük üretim maliyetiyle öne çıkıyor. BYD, Apple’ın Blade pili için hiçbir patent veya teknolojiye sahip olmadığını da doğruladı.

Şaşırtıcı bir şekilde, Apple sonunda BYD ortaklığını terk ederek diğer şirketlerin pil seçeneklerini değerlendirmeye aldı. Ancak, kısa süre sonra Apple Car projesini tamamen kapattı ve 600’den fazla çalışanını işten çıkardı.

Project Titan’ın hikayesi gecikmelerle, liderlik değişiklikleriyle ve otonom sürüş ile diğer özellikler arasındaki önceliklerde dramatik kaymalarla dolu uzun bir hikayedir . Apple, mühendisleri Blade’i Apple yöneticilerine gösterdiğinde BYD ile ilgilenmeye başladı.

Volkswagen ve Porsche’nin eski yöneticilerinden Apple’ın Alexander Hitzinger, 2016’dan 2019’a kadar ürün tasarımını yönetti. 2014’ten 2020’ye kadar Apple’da çalışan pil mühendisi Mujeeb Ijaz da 50 pil mühendisinin yanında projede yer aldı.

Blade pil sistemi BYD için bir başarı olduğunu kanıtladı ve onu Çin’deki en büyük EV işi haline getirdi. BYD, küresel olarak en çok EV satan şirket olarak Tesla’yı bile kısa süreliğine geride bıraktı.

Kaynak: Haber Merkezi