ASO 1. OSB’de 5’inci KOBİ’ler ve Bilişim Zirvesi

Ankara Sanayi Odası 1. Organize Sanayi Bölgesi’nde (ASO 1. OSB) 5. KOBİ’ler ve Bilişim Zirvesi etkinliği düzenlendi.
ASO 1. OSB'de 5'inci KOBİ'ler ve Bilişim Zirvesi

ASO 1. OSB’de 5’inci KOBİ’ler ve Bilişim Zirvesi: Ankara Sanayi Odası (ASO) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) iş birliğinde düzenlenen 5. KOBİ’ler ve Bilişim Zirvesi, “KOBİ’lerin Dijital Dönüşümü, Markalaşma ve Uluslararasılaşma” ana temasıyla gerçekleştirildi.

Ekonomiye önemli katkılar sunan KOBİ’lerin birçok ülkede büyüme ve istihdamın ana kaynağı olduğunu söyleyen ASO Başkanı Seyit Ardıç, KOBİ’lerin yenilikçiliğin geliştirilmesi ve yayılmasında önemli potansiyele sahip olduğunu vurguladı.

Ardıç, “Ülkemizde KOBİ’ler istihdamın yaklaşık yüzde 70’ini, toplam cironun ve üretim değerinin yaklaşık yüzde 40’ını, faktör maliyetiyle katma değerin yaklaşık yüzde 35’ini oluşturuyor. Toplam ihracatımızın yüzde 30’unu bu firmalar yapıyor. Büyük firmaların ihracatı içindeki dolaylı paylarını da kattığımızda sağladıkları katma değer yüzde 50’ye ulaşıyor, ihracattaki payları yüzde 50’yi aşıyor” diye konuştu.

Temel Paradigma Yeşil ve Dijital Dönüşüm

KOBİ’lerin Türkiye’deki tüm girişimlerin yüzde 99’dan fazlasını oluşturduğuna dikkati çeken Ardıç, AR-GE harcamalarının ancak çeyreğini bu işletmelerin sarf ettiğini dile getirdi. Ardıç, “Hem ekonomik hem sosyal alanda temel paradigmalar yeşil ve dijital dönüşümdür” dedi.

KOBİ’lerin hayatta kalması ve güçlenmesi için yeşil ve dijital becerilerini artırmalarının gerekliliğe değinen Ardıç, “Markalaşmanın uluslararası rekabetteki önemini KOBİ’lere iyi anlatmamız ve desteklememiz gerekiyor. Potansiyeli olan ürünlere sahip firmaların, uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla global bir oyuncu haline gelmesi gerekiyor. Bu markalar aracılığıyla dış pazarlarda olumlu Türk malı imajı sağlanması ülkemiz için önemli. Yeşil ve dijital ekonominin uluslararası aktörleri ve markaları arasına katılabilmeleri için KOBİ’lerin teknik rehberliğe ve finansman desteğine ihtiyacı var. Beklentimiz, yeni düzenlemelerle yatırım iştahını azaltacak değil, artıracak tedbirlerin hayata geçirilmesi, verimlilik etkisi yüksek reel sektör yatırımlarının desteklenmesidir. KOBİ’leri ikiz dönüşüm, üretim ve ihracatın her aşamasında daha efektif olarak destekleyen uygulamaların bir an evvel hayata geçirilmesini ümit ediyoruz. Bahsettiğimiz hedeflere KOBİ’lerin salt kendi imkanlarıyla ulaşılmasını bekleyemeyiz. Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, finans kuruluşları ve her biri sektöre öncülük eden sivil toplum kuruluşları da KOBİ’lere yol gösterici ve destekleyici olmalıdır” açıklamasında bulundu.

“KOBİ’ler Ülke Ekonomisinin Dinamosu”

Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran da KOBİ’lerin ülke ekonomisinin dinamosu olduğunu söyledi. KOBİ’lerin ülkedeki toplam istihdamın yüzde 71’ini sağladığına işaret eden Baran, “Yüzde 30 civarında ihracatı sağlayan kesim KOBİ’ler. Bu anlamda KOBİ’lerin desteksiz bırakılması doğru değil. Son yıllarda başlayan bilişim atağı ve dijitalleşme var. Buna uyum sağlayamadığımızda yaşayacağımız sıkıntıları biliyoruz. Zor bir coğrafyadayız. Dünyayı bir köy haline dönüştüren dijitalleşme üretim ve ticaretin de şartlarını tamamen değiştirdi. Bilgi ve iletişim teknolojilerini üreten ve bunları kullananlar küresel rekabette önemli avantajlar elde edecekler. KOBİ’lerin dijital dönüşümü, markalaşması ve uluslararası alanda rekabete hazır hale gelmesi Türkiye ekonomisini de geliştirecektir” ifadelerini kullandı.

Baran, ATO’nun Türkiye’de markalaşma konusunda önemli etkinlikler yapan kurumlardan biri olduğunu bildirdi. Markalaşma konusunun önemine dikkati çeken Baran, “Markalaşamadığımız için katma değerli üretim ve ihracat yapamıyoruz. Markalaşma konusunu çözmemiz gerekiyor. Markayla ilgili etkinlikleri artıracağız. Bu coğrafyada farklılaşabilmemiz lazım, bunun yolu da dijitalleşme ve KOBİ’lerimizi buna hazırlayabilmemizden geçiyor” diye konuştu.

“Değişim İçin KOBİ’lere Destek Olunmalı”

TBD Başkanı Rahmi Aktepe, KOBİ’lerin performansı belirleyici çelik güce sahip olmaları için markalaşması gerektiğini vurguladı. Küreselleşmeyle pazarların tektipleşmeye başladığını belirten Aktepe, “Bununla markalaşma önem kazandı. İş yapış şekilleri değişmiştir.” dedi. Aktepe, KOBİ’lerin dışa açılmasının dijital dönüşümü ne ölçüde gerçekleştirdikleriyle ilintili olduğuna işaret ederek, değişim için KOBİ’lere destek olunması gerektiğini dile getirdi.